7 روش تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

تشخیص شارژر اصل و تقلبی آیفون

ممکن است خرید شارژر آیفون ارزان قیمت و تقلبی بسیار وسوسه‌انگیز است، مخصوصاً لوازم جانبی که به طور گسترده در بازار موجود است و البته مقرون به صرفه؛ اما هزینه‌هایی که برای خرید شارژر اصلی آیفون نمی‌پردازید را با استفاده از شارژرهای تقلبی خواهید پرداخت. استفاده از شارژرهای تقلبی عواقب بسیار جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت، با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه تشخیص شارژر اصلی آیفون را بیان کنیم و همچنین عواقب استفاده از شارژرهای تقلبی را بررسی کنیم.

تشخیص شارژر اصل از تقلبی بسیار مشکل است، زیرا شارژرهای بسیاری از نظر ظاهری شبیه به شارژرهای اصلی هستند؛ اما نکته بسیار عالی این است که راه های زیادی برای شناسایی شارژر تقلبی آیفون وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می کنیم.

عواقب استفاده از شارژرهای تقلبی آیفون:

- با استفاده از شارژرهای تقلبی آیفون امکان دارد دستگاه شما آسیب ببیند.

- ممکن است به سیم شارژر آیفون به درستی درون گوشی شما قرار نگیرد.

- انتهای اتصال بسیار داغ می شود.

- امکان ناسازگاری با دستگاه شما و همچنین همگام سازی غیر ممکن باشد.

چگونه شارژر آیفون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن شارژر نیاز به تجهیزات تخصصی نیست تنها کافی است به این چند مورد که در ادامه بیان می کنیم دقت کنید.

1- بسته‌بندی جعبه با نماد MFI:

یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص سیم شارژر اصلی آیفون و دیگر لوازم جانبی اپل، بررسی جعبه آن‌ها است. نماد MFi Badge روی بسته بندی محصولات اپل قرار دارد که این نماد را کمپانی‌های تأیید شده توسط شرکت اپل نیز دارا می باشند.

نحوه شناسایی شارژر اصل و تقلبی آیفون

اکثر شارژرهای اپل آیفون 20 وات به سفارش کشورهای دیگر تولید و به بازار عرضه می شوند به همین علت روی جعبه بسته بندی عباراتی حک شده است که نشان دهنده این کشورها می باشد به عنوان مثال عبارت BA سفارش کشور انگلیس و عبارت ZEA نیز سفارش کشور امارات می باشد.

تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

سیم شارژرهای اپل را بررسی کنید، زیرا در فاصله‌ی 18 سانتی متر سوکت USB نوشته هایی مانند: Designed by Apple in California، Assembled in China،Assembled in Vietnam و یا Indústria Brasileira حک شده است که در شرکت های تولید کننده لوازم جانبی موبایل مورد تأیید اپل طراحی و تولیدشده‌اند.

2- بررسی سوکت سیم شارژ آیفون (اصلی و تقلبی):

با نگاه کردن دقیق به قسمت سوکت لایتنینگ سیم شارژر می توانید اصل و یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

- سیم شارژر اورجینال آیفون دارای کانکتور موازی طلایی رنگ است که باید یک تکه، صاف و گرد باشد.

- سیم شارژرهای تقلبی دارای اتصال‌دهنده‌های بسیار ناهموار و ناسازگار هستند و همچنین بر خلاف کابل شارژ اصلی که گرد هستند، مربعی شکل هستند.

- سری (سوکت) کابل شارژ آیفون اصل به آهنربا می چسبند اما در تقلبی نمی چسبند.

- روی سیم شارژ اصلی آیفون سریال نامبر 12 رقمی حک شده است.

تشخیص شارژر اصل و تقلبی آیفون

- اندازه قسمت لایتنینگ به USB سیم شارژر اصلی اپل 7.7 میلی متر در 12 میلی متر است و این در حالی است که کابل های تقلبی دارای طول و عرض بزرگ تر یا کوچک‌تر هستند.

7 روش تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

- کانکتورهای اصلی دارای رنگ خاکستری طلایی هستند و اگر کانکتورهای سفید یا سیاه مشاهده کردید تقلبی محسوب می شوند.

3- انتهای کانکتور USB:

محل اتصال انتهای رابط USB سیم شارژ اصلی آیفون دارای رنگ طلایی است و این در حالی است که در کابل های تقلبی محل اتصال به رنگ نقره‌ای می باشد.

راهنمای تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

- بخش خارجی USB کابل اصلی دارای سطحی صاف، بدون برآمدگی و یا فرو رفتگی است؛ اما کابل های تقلبی از سطحی برآمده برخوردار است و همچنین ضخامت بسیار زیادی دارد.

چگونه شارژر اصلی و تقلبی آیفون را تشخیص دهیم

نحوه شناسایی شارژر (آداپتور) اصل آیفون:

آداپتور یا کلگی شارژر وسیله‌ای است که به کمک آن ولتاژ 220 ولت، به ولتاژ مناسب جهت شارژ شدن باتری گوشی آیفون تبدیل می شود. شناسایی کلگی آیفون یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید آن دقت کنید زیرا روی کیفیت و سلامت باتری آیفون شما تأثیر مستقیم می گذارد.

4- پورت USB:

درون درگاه پورت USB اصلی، سریال نامبر معتبر و همچنین عبارت های چین، ویتنام و کالیفورنیا درج شده است که می توانید سریال نامبر را در وب‌سایت رسمی اپل https://checkcoverage.apple.com وارد کنید تا از معتبر بودن آن مطمئن شوید. البته قابل ذکر است که این سایت تمام کدها را نمایش نمی دهد.

7 روش تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون

پورت تایپ سی شارژر 20 وات اپل:

با نگاه کردن به درگاه خروجی شارژر 20 وات اپل از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید، بدین گونه که پین های موجود در درگاه خروجی شارژر 24 عدد می باید که 12 پین طلایی در بالا و 12 پین طلایی در پایین درگاه واقع شده است.

5- قسمت پین یا 3 شاخه شارژر آیفون:

پین‌های شارژر تقلبی آیفون می توانند از نظر ابعاد و موقعیت مورد نیاز برای ایمنی بسیار متفاوت باشند. روکش پین های آداپتور اصلی مات و از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما شارژرهای تقلبی دارای پین هایی با روکش براق و نامنظم می باشند.

بدون متصل کردن شارژر به گوشی، آن را به پریز برق متصل کنید و بررسی کنید که آیا به راحتی رون پریز قرار می گیرد یا خیر. در شارژرهای اصلی آیفون حداقل فاصله‌ی بین لبه‌ی پین و لبه‌ی شارژر 9.5 میلی متر است.

6- جنس شارژر اصلی و تقلبی آیفون :

این شارژرها از جنس بسیار ضعیفی تولید شده اند و پین های آن معمولاً از پلاستیک تو خالی با روکش فلز ساخته شده اند و این در حالی است که آداپتورهای اصلی از فلز جامد تولید شده اند.

7- وزن شارژر گوشی آیفون اصلی:

همان‌طور که می دانید محصولات تقلبی از مواد بی کیفیت ساخته می شوند و دارای اجزای کمی هستند که ایمنی محصول را تضمین نمی کند. به عنوان مثال، کابل شارژرهای آیفون تقلبی محافظت نشده هستند و به اندازه کافی سیم پیچ های ترانسفورماتور آن ها عایق بندی نشده اند. وزن شارژرهای اصلی باید حداقل 40 گرم باشند و هر محصول سبک‌تر و یا بسیار سنگین‌تر تقلبی محسوب می شوند.

سؤالات متداول:

آیا کابل شارژ لایتنینگ تقلبی به باتری آسیب می رساند؟

این نوع کابل‌ها از قطعات ارزان قیمت تولید شده اند و فاقد عایق الکتریکی هستند که باعث گرم شدن بیش از حد می شود و این گرم شدن به باتری گوشی شما آسیب وارد می کند، بنابراین خرید سیم شارژ اصلی آیفون توصیه ی ما به شما است.

نحوه تشخیص شارژر اصل و فیک آیفون

چگونه شارژرهای تقلبی آیفون را تشخیص دهیم؟

امروزه ساخت محصولات تقلبی بسیار بهبود یافته است و تشخیص آن بسیار مشکل است؛ اما می توانید از این 7 روشی که ما در مطالب بالا بیان کردیم استفاده کنید، تشخیص آن آسان‌تر خواهد شد. با این حال بهترین پیشنهاد برای خرید شارژر اصل آیفون، خرید آن از فروشگاه‌های معتبر و دارای گارانتی می باشد. فروشگاه اَکسرُن شارژرهای اورجینال آیفون را با گارانتی در اختیار کاربران قرار داده است.

آیا شارژرهای تقلبی گوشی آیفون را شارژ می کند؟

باید بگویم هم بله و هم خیر. برخی از شارژرهای تقلبی امکان شارژ کردن گوشی شما را فراهم می‌کنند اما اغلب آن ها به‌اندازه‌ی شارژر اصلی قدرتمند نیستند. استفاده از شارژرهای تقلبی به دستگاه شما آسیب می رساند. از سوی دیگر برخی شارژرهای تقلبی هستند که با گوشی شما سازگاری ندارند و قادر به شارژ کردن باتری گوشی آیفون شما نیستند. شارژرهای تقلبی آیفون هنگام شارژ دهی داغ می شود و قادر به شارژ کردن گوشی در 30 دقیقه به 20 الی 30 درصد گوشی نمی باشد.

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/12/19
    سلام روز خوش، می خواستم بدونم چند نوع شارژ 20 وات توی بازار وجود داره. من یه مدل دیدم روش برچسب سبز هست و یه مدل هم دیدم برچسب نداره آیا اون ها اصل هستند؟
    • کاربر میهمان 1402/12/19
      سلام دوست عزیز، اورجینال های آیفون دو مدل هستند که یکی سفارش کشور امارات برخی مواقع با برچسب سبز عرضه می شه و بعضی وقتا نمیشه و روی کارتن عبارت zea نشان داده می شه و یه مدل دیکه هم سفارش کشور انگستان هست که بدون برچسب روی کارتن میاد و عبارت ba روی کارتن نشان داده می شه.