راهنمای خرید شارژر فندکی ماشین (بایدها و نبایدها)

هیچ چیز استرس‌زاتر از این نیست هنگامی که مسافرت می روید و یا به طور معمول بیشتر وقت خود را درون خودرو می گذرانید و متوجه می شوید به دلیل استفاده زیاد از گوشی و یا استفاده از اپلیکیشن های مسیر یابی باتری گوشی شما رو به اتمام است و فراموش کرده اید شارژر همراه خود را بیاورید؛ اما خوشبختانه امروزه می توانید به راحتی گوشی خود را درون خودرو شارژ کنید و آن هم به وسیله‌ی شارژرهای فندکی ماشین؛ اما برای خرید شارژر فندکی و یا استفاده از آن درون خودرو باید اطلاعات کافی داشته باشید تا به گوشی آسیبی وارد نشود، در ادامه راهنمای خرید شارژر فندکی و بایدها و نبایدهای آن را بیان کرده ایم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید شارژر فندکی

شارژر فندکی ماشین چیست؟

شارژر فندکی ماشین، آداپتوری کوچک است که به درگاه فندکی خودرو وصل می شود، این دستگاه دارای یک الی چند پورت خروجی است و این اجازه را به شما می دهد دستگاه‌های مختلفی را همانند گوشی، تبلت و یا لپ تاپ خود را شارژ کنید.

نحوه‌ی استفاده از شارژر فندکی خودرو:

شارژرهای فندکی دارای دو بخش هستند که یک بخش آن درون سوکت فندکی ماشین قرار می گیرد و بخش دیگر که شامل پورت‌های تایپ سی و یا USB می باشند که به درگاه ورودی گوشی متصل می شوند. هنگامی که شارژر فندکی خودرو را به سوکت مورد نظر متصل می کنید، انرژی مورد نیاز را از باتری ماشین دریافت می کند و پس از اتصال کابل شارژ گوشی با تبلت خود به درگاه شارژر فندکی، عملیات شارژ دهی انجام می گیرد؛ اما باید این توصیه‌ی ما را جدی بگیرید تا از آسیب رسیدن به جلوگیری شود. قبل از استارت زدن گوشی، شارژر فندکی را از سوکت خودرو جدا کنید؛ زیرا هنگام روشن کردن ماشین، نوسانات جریان برق بسیار بالاست و باعث می شود شارژر و همچنین گوشی متصل به آن آسیب ببیند.

هنگام خرید شارژر فندکی ماشین به چه نکاتی باید توجه کنید؟

امروزه به لطف شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی موبایل شارژرهای فندکی از برندهای مختلف با فناوری‌های جدید به بازار عرضه شده اند که باید قبل از آن‌ها به نکاتی توجه داشته باشید تا باتری گوشی شما آسیب نبیند. در ادامه این نکات را بیان کرده ایم:

- تعداد درگاه‌های شارژر فندکی ماشین:

اکثر شارژرهای فندکی دارای 2 الی چندین درگاه USB هستند و می توانند چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنند. برای خرید شارژر فندکی باید به این نکته دقت کنید که آیا گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می کند یا خیر و آیا این شارژر فندکی نیز از این قابلیت برخوردار است یا خیر و اینکه شارژر فندکی شما از چند درگاه تشکیل شده است و می خواهید یک دستگاه با آن شارژ کنید و یا چندین دستگاه.

- اندازه و طراحی شارژر فندکی ماشین:

سایز شارژر فندکی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر شارژر فندکی خودرو شما بلند و عریض باشد هنگام رانندگی باعث مزاحمت می شود. همچنین اندازه ی شارژر فندکی نباید خیلی کوچک باش که به سختی وارد سوکت فندکی ماشین شود. برخی شارژرهای فندکی دارای یک نور LED است که این اجازه را به شما می دهد تا در تاریکی به راحتی پورت ورودی را پیدا کنید و سیم شارژر را به آن متصل کنید.

بهترین شارژر فندکی خودرو

- کیفیت ساخت بدنه‌ی شارژر فندکی:

کیفیت ساخت بدنه‌ی شارژر فندکی ماشین در دو نوع فلزی و پلاستیکی موجود است که فلزی آن نسبت به پلاستیکی گران تر می باشد. جنس های فلزی این محصولات دارای تنوع بیشتری هستند و همچنین دیرتر خراب می شوند.

- توان خروجی شارژر فندکی ماشین:

زمانی که شارژر فندکی خودرو خریداری می کنید باید به توان خروجی، ولتاژ و آمپر آن توجه داشته باشید که آیا با گوشی شما سازگاری دارد یا خیر؛ زیرا این میزان ولتاژ و توان خروجی برای دستگاه بسیار دارای اهمیت است و اگر از گوشی بالاتر باشد به باتری گوشی آسیب وارد می کند و اگر پایین‌تر باشد گوشی برای شارژ دهی مدت زمان بیشتری را نیاز دارد.

- پشتیبانی از شارژ سریع:

برخی از شارژرهای فندکی که امروزه به بازار عرضه شده‌اند از شارژ سریع پشتیبانی می کنند و توانایی شارژ کردن گوشی‌هایی را که از قابلیت پشتیبانی می کنند را دارند.

چه عواملی باعث خرابی باتری گوشی هنگام استفاده از شارژر فندکی می شود؟

اوایل عرضه شارژر فندکی ماشین به بازار، بسیاری از کاربران برای استفاده از آن هراس داشتند و این تصور را داشتند که شارژ کردن گوشی توسط این دستگاه باعث انفجار می شود؛ اما آیا استفاده از شارژر فندکی ماشین خطراتی برای گوشی به همراه دارد؟ در واقع خرابی باتری گوشی توسط شارژر فندکی خودرو به عواملی بستگی دارد که آن را در ادامه بیان می کنیم.

- مدل و زمان ساخت ماشین:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید سال ساخت ماشین است، زیرا اگر از خودروهای قدیمی استفاده می کنید امکان دارد که جریان ورودی به پورت USB شارژر فندکی کمتر و یا بیشتر باشد که این امر باعث آسیب رسیدن به گوشی و باتری آن می شود.

راهنمای خرید بهترین شارژر فندکی

- کیفیت ساخت شارژر فندکی خودرو:

متریال مورد استفاده در شارژرهای فندکی می تواند روی شارژ دهی و عملکرد آن تأثیرگذار باشد. برخی شارژرهای فندکی که از استانداردهای نامناسب و متریال بی کیفیت استفاده می کنند باعث می شوند تا ولتاژ ثابتی را به گوشی ارسال نکنند و همین امر باعث خرابی باتری گوشی می شود؛ بنابراین از شارژرهای فندکی با برندهای معروف و با کیفیت خریداری کنید.

- کابل شارژ مورد استفاده در شارژر فندکی:

استفاده از کابل شارژهای تقلبی و بی کیفیت نیز باعث آسیب رساندن به باتری گوشی می شود زیرا نمی‌توانند جریان و ولتاژ مناسبی را به گوشی انتقال دهند. بهترین توصیه ای که می توانیم به شما داشته باشیم استفاده از کابل شارژ با کیفیت و ترجیحاً از برند همان شارژر فندکی است.

بایدها و نبایدهای استفاده از شارژر فندکی خودرو چیست؟

- فراموش نکنید شارژر را از جا فندکی بیرون بیاورید: زمانی که در ترافیک هستید و یا موتور خودرو خاموش است مطمئن شوید که شارژر فندکی را بیرون آورده اید؛ زیرا اگر این کار را انجام ندهید باتری گوشی همچنان از انتقال انرژی از شارژر استفاده می کند و ممکن است برای روشن کردن خودرو دچار مشکل شوید.

- از شارژرهای باکیفیت استفاده کنید: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری گوشی و همچنین خودرو، شارژرهای با کیفیت و خروجی 2.4 آمپری که با گوشی شما سازگاری دارد استفاده کنید. فراموش نکنید شارژرهای فندکی که دارای محافظت در برابر گرمای بیش از حد و اتصال کوتاه هستند استفاده کنید.

- دفترچه راهنمای شارژر فندکی را مطالعه کنید: توجه داشته باشید که همه‌ی شارژرهای فندکی خودرو یکسان نیستند، به همین علت ارزش این را دارد که دفترچه راهنمای آن را بخوانید و بدانید آیا با گوشی شما سازگاری دارد یا خیر.

آیا استفاده از شارژر فندکی می تواند به باتری ماشین آسیب برساند؟

از آنجایی که شارژر فندکی ماشین از انرژی تولید شده توسط باتری ماشین استفاده می کند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که حین شارژ دهی گوشی باتری ماشین خراب شود البته این در حالی است که گوشی خود را هنگام کارنکردن ماشین شارژ کنید.

هنگام رانندگی، انرژی کافی برای شارژ گوشی شما انتقال داده می شود بدون آنکه از منابع خود باتری ماشین استفاده کند. با این حال همه ما که همیشه درون خودرو و یا مسافرت نیستیم بنابراین بهتر است گوشی‌های خود را با شارژر دیواری شارژ کنید و زمانی که درون خودرو هستید و نیاز به شارژ کردن دارید گوشی را شارژ کنید.

معایب استفاده شارژر فندکی ماشین

بهترین برند شارژر فندکی ماشین کدم‌اند:

همان طور که در مطالب بالا بیان کردیم هنگام خرید شارژر فندکی از شارژرهای باکیفیت و برندهای معروف استفاده کنید زیرا این نوع شارژرهای فندکی از استانداردهای ایمنی برخوردار هستند و باعث آسیب رسیدن به گوشی شما نمی شوند. برندهای معروف همانند:فندکی شیائومی، فندکی بیسوس، فندکی مک دودو، فندکی سامسونگ و فندکی کی اف سینیور.

جمع بندی:

گوشی‌های هوشمند امروزه دارای برنامه های مسیریابی هستند که بسیار مناسب افرادی است که قصد مسافرت به مکان های جدید و یا پیدا کردن مسیر در خیابان‌ها است. استفاده از این برنامه‌ها باعث می شود باتری گوشی زودتر از حد معمول تمام شود بنابراین داشتن یک شارژر فندکی مناسب بهترین گزینه برای شارژ کردن گوشی درون خودرو است.

دیدگاه شما چیست؟