راهنمای خرید شارژر ساعت هوشمند و بررسی نکات مهم

یکی از تحولات بسیار بزرگی که با پیشرفت تکنولوژی به وجود آمد تولید ساعت‌های هوشمند بود. امروزه به جرئت می توان گفت ساعت‌های هوشمند همانند گوشی‌های موبایل یکی از ضروری‌ترین لوازم الکتریکی است که هر فرد با خود به همراه دارد. ساعت‌های هوشمند بر خلاف گوشی‌های موبایل قادر هستند با یک بار شارژ شدن تا چند روز، شارژ را در خود نگه داری کنند.

هنگام خرید ساعت هوشمند، درون جعبه آن‌ها شارژر مخصوص قرار گرفته است، با این حال اگر به دلایلی شارژر نیاز به تعویض داشته باشد، باید به چندین نکته توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه این مقاله راهنمای خرید شارژر ساعت هوشمند و همچنین نکات مهم خرید آن می‌پردازیم، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید شارژر ساعت هوشمند

انواع باتری ساعت هوشمند:

باتری ساعت‌های هوشمند بسیار کوچک هستند و از دوام بالایی برخوردار هستند. ظرفیت این باتری‌ها بین 240 الی 450 میلی‌آمپر می باشند و معمولاً از نوع لیتیوم پلیمری و یونی هستند. برعکس بسیاری از لوازم الکتریکی که نیازمند شارژ اولیه هستند باتری ساعت‌های هوشمند نیاز به شارژ اولیه ندارند و از لحظه‌ی خرید قابل استفاده هستند.

معرفی انواع شارژرهای ساعت هوشمند:

به طور کلی به سه روش مختلف می توانید ساعت‌های هوشمند خود را شارژ کنید که در ادامه آن‌ها بیان کرده ایم:

- استفاده از داک و کابل شارژ دیگر برندها: استفاده از کابل و شارژر غیر اصل و یا دیگر برندها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا باعث می شود طول عمر باتری کاهش یابد و همچنین به باتری و ساعت آسیب وارد بیاورد.

- استفاده از داک و کابل اصلی هر برند: یکی از استانداردترین روش های شارژ ساعت هوشمند استفاده از شارژرهای اصلی می باشد زیرا هم بازدهی بهتری را خواهد داشت و همچنین به باتری آسیب وارد نمی کند. داک های اصلی از قطعات با کیفیت تولید شده اند و جریان برق آن کالیبره شده می باشد.

- استفاده از شارژر وایرلس و یا بی سیم: یکی از جدیدترین روش ها برای شارژ ساعت هوشمند می باشد. شارژ به‌وسیله‌ی این شارژرها کمی بیشتر از دیگر شارژرها طول می کشد؛ اما مزیتی که دارد از دست کابل خلاص خواهید شد.

نحوه شارژ ساعت هوشمند:

تمامی اسمارت واچ ها به دو صورت قابل شارژ شدن هستند: یک از طریق کابل USB با سیم و یا استفاده از داک بی سیم. معمولاً در جعبه ساعت‌های هوشمند، تولید کننده شارژر مخصوص ساعت را متناسب با مدل آن قرار می دهد. هنگام شارژ ساعت هوشمند باید به نوع آداپتور نیز توجه داشته باشید زیرا به ندرت آداپتورها درون جعبه قرار می گیرند. آداپتور سازگار با ساعت هوشمند معمولاً 1 آمپر و 5 ولت می باشد.

نکات مهم هنگام خرید شارژر ساعت هوشمند:

اکنون که با نوع باتری ساعت هوشمند و همچنین نحوه شارژ آن آشنا شدید، باید به نکات مهم هنگام خرید توجه داشته باشید که در ادامه بیان می کنیم:

نحوه شارژ ساعت هوشمند

درگاه شارژر ساعت هوشمند:

معمولاً شارژرهای تولید شده سازگار با ساعت‌های هوشمند از یک طرف USB،Type-C یا USB-3 می باشند که قابلیت اتصال به رایانه، آداپتور و یا لپ تاپ را فراهم می کنند. کابل شارژرهای تولید شده نیز به USB-TYPE-C-Micro-USB و یا داک شارژ منتهی می وند که البته باید با توجه به نوع ساعت خود آن‌ها را انتخاب کنید.

مشخصات فنی داک شارژ:

همان‌طور که گفتیم باید هنگام خرید آداپتور و یا داک شارژ به نوع ولتاژ و آمپر توجه داشته باشید و محصولی را انتخاب کنید که کاملاً سازگار با ولتاژ و آمپر باتری ساعت شما باشد در غیر این صورت به مرور زمان به باتری ساعت آسیب وارد می آید.

ویژگی که یک شارژر ساعت هوشمند باید داشته باشد:

با توجه به تولید ساعت‌های هوشمند از برندهای مختلف، نمی توان از شارژرهای مختلف برای آن‌ها استفاده کرد. همان‌طور که بیان کردیم شارژر ساعت هوشمند باید کاملاً استاندارد با دستگاه شما باشد؛ اما جای نگرانی نیست، اگر شارژر ساعت شما آسیب دیده و یا گم شده است زیرا می توانید همان مدل را خریداری کنید. برخی ویژگی های مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

- سازگار بودن شارژر: شارژر باید کاملاً متناسب با مدل دستگاه شما باشد.

- داک شارژ وایرلس: استفاده از داک شارژ این امکان را به شما می دهد که ساعت خود را بدون نیاز به اتصال سیم شارژ کنید و همچنین فرایند شارژدهی را برای شما راحت تر خواهد کرد.

- شارژ سریع: باید توجه داشته باشید که شارژ انتخابی شما از قابلیت فست شارژ برخوردار است یا خیر. شارژرهای فست این امکان را به شما می دهد که ساعت شما با سرعت شارژ شود تا بتوانید از آن استفاده کنید.

- قابل حمل بودن: شارژری را خریداری کنید که از وزن سبکی برخوردار باشد و قابل حمل باشد تا بتوانید ساعت را هر زمان که نیاز به شارژ شدن داشته باشد شارژ کنید.

- وجود نشانگر LED: با اتصال اسمارت واچ به شارژر باید نشانگر LED آن فعال شود تا بتوانید از وضعیت شارژ ساعت هوشمند خود مطلع شوید زیرا به‌وسیله‌ی آن دیگر نیاز نیست ساعت هوشمند خود را روشن کنید تا درصد شارژ باتری را ببینید.

- دارای پورت های چندگانه: می توانید با توجه به نیاز خود شارژرهای را خریداری کنید که دارای چندین پورت شارژ هستند. این نوع شارژرها به شما امکان می دهند تا چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید.

- دارای تکنولوژی هوشمند باشد: برخی شارژرها از تکنولوژی هوشمند برخوردار هستند و قادر هستند میزان شارژ را بر اساس وضعیت باتری تنظیم کنند و سپس فرایند شارژدهی را برای سالم ماندن باتری بهینه می کند.

- قابلیت تنظیم دما: شارژری را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم دما داشته باشند. این قابلیت برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد هنگام شارژ ساعت و افزایش ایمنی ساعت هوشمند می باشد و بسیار دارای اهمیت است.

- پشتیبانی از زبان ساعت هوشمند: اکثر اسمارت واچ ها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند اما برخی از آن ها قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارند بنابراین اگر می خواهید ساعت شما از زبان فارسی پشتیبانی کند حتما اطلاعات فناوری ساعت را مطالعه کنید.

مدت زمان شارژ ساعت هوشمند چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم ظرفیت باتری اسمارت واچ بین 250-450 میلی‌آمپر ساعت می باشد و تقریباً حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد تا شارژدهی از 0 تا 100 درصد انجام شود. باتری ساعت‌های هوشمند نیاز به شارژ اولیه ندارند بنابراین می توانید از همان لحظه‌ی خرید از آن استفاده کنید. اینکه شارژر ساعت را به طور کامل 100 درصد شارژ کنید یا 80 درصد کاملاً به خودتان بستگی دارد زیرا نحوه‌ی شارژ دهی ساعت‌های هوشمند روی طول عمر باتری تأثیری ندارد.

مدت زمان شارژ ساعت هوشمند

نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از شارژر ساعت هوشمند:

اکنون که با راهنمای خرید شارژر ساعت هوشمند آشنا شده اید، نیاز است در مورد استفاده صحیح از آن‌ها نیز توضیحاتی را ارائه دهیم. مهم ترین نکات برای استفاده از شارژرهای ساعت هوشمند عبارت اند از:

توجه به دما:

هنگام شارژ اسمارت واچ ها، دستگاه خود را در دمای بالا قرار ندهید. بدین معنا که شارژ دهی ساعت هوشمند در دمای بسیار سرد و یا گرم باعث آسیب رسیدن به باتری آن می شود.

استفاده از شارژر مناسب:

از شارژرهای اصلی و اورجینال و سازگار با گوشی خود استفاده کنید. شارژرهای خریداری شده باید از ولتاژ و آمپر سازگار با باتری گوشی برخوردار باشند.

استفاده از پاوربانک:

اگر کابل شارژ اصلی مناسب با اسمارت واچ خود را خریداری کرده باشید می توانید با متصل کردن آن به پاوربانک ساعت را شارژ کنید.

شارژ شدن مداوم اسمارت واچ:

به دلیل تکنولوژی تولید شده در باتری ساعت به شما پیشنهاد می کنیم از خالی شدن شارژ ساعت خود جلوگیری کنید و هنگامی که نیاز به شارژ شدن می باشد آن را شارژ کنید.

استفاده از شارژرهای گوشی هوشمند:

معمولاً شارژرهای تلفن هوشمند از ولتاژ و آمپر متفاوتی برخوردار هستند و امکان دارد روی باتری ساعت شما تأثیر بگذارد. بهترین راه برای شارژ اسمارت واچ ها استفاده از شارژرهای مخصوص ساعت می باشد.

تمیز کردن پورت شارژ:

پورت شارژ ساعت‌های هوشمند به دلیل استفاده مداوم دچار گرد و غبار می شود و همین امر باعث می شود که به خوبی شارژ نشود به همین علت تمیز نگه داشتن آن یکی از نکاتی است که باید به آن توجه بسیار داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید شارژر ساعت هوشمند

چه عواملی باعث بروز مشکل در فرایند شارژ اسمارت واچ می شود؟

به طور کلی در ساعت‌های هوشمند شاهد تکنولوژی های متفاوتی نظیر سنسورهای مختلف، اعلان‌ها و. هستیم و در این میان برخی از این فناوری‌ها باعث خالی شدن شارژ باتری گوشی می شود و به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به باتری. به شما پیشنهاد می کنیم سنسورهایی را که از آن کمترین استفاده را دارید و یا اصلاً استفاده نمی کنید غیر فعال کنید تا طول عمر باتری ساعت شما افزایش یابد و یا دیرتر باعث خرابی آن شود.

جمع بندی:

اسمارت واچ ها به ما کمک می کنند تا از تماس ها، پیام ها، ضربان قلب و ... اطلاع یابیم و همین امر باعث می شود که پس از خرید آن‌ها اطلاعات کافی درباره نحوه‌ی شارژدهی و مراقبت از آن‌ها داشته باشیم. امیدواریم نکاتی که در این مطلب بیان شده است به شما کمک کرده باشد تا بتوانید به بهترین نحو از این گجت های هوشمند استفاده کنید.

دیدگاه شما چیست؟