چه گوشی هایی قابلیت شارژ سریع دارند

در چندین سال اخیر شاهد پیشرفت گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و اکثراً از نظر سرعت شارژ ارتقای بسیار زیادی یافته اند. در گذشته برای آنکه گوشی‌های هوشمند را شارژ کنیم باید چندین ساعت آن‌ها را به برق متصل می کردیم، اما اکنون با توجه به فناوری‌های پیشرفته شارژ اکثر گوشی‌های هوشمند از صفر تا صد درصد حدود ده الی 30 دقیقه به طول می انجامد. شرکت تولید کننده گوشی شیائومی از ابتدا گوشی‌های با شارژ سریع را به بازار عرضه کرد اما شرکت‌های همچون اپل و سامسونگ به تازگی این قابلیت را به گوشی‌های اضافه کرده اند و آن‌ها را به بازار عرضه کرده اند. در ادامه تفاوت شارژ سریع و معمولی و همچنین به معرفی برخی گوشی‌های شارژ سریع می پردازیم، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو از دست ندهید.

چه گوشی هایی قابلیت شارژ سریع دارند

شارژ سریع و معمولی چه تفاوتی دارند؟

شرکت سامسونگ یکی از معروف ترین کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند است که امروزه با وارد کردن گوشی‌های پرچم دار قابلیت شارژ سریع را برای کاربران فراهم کرده است. قابلیت شارژ سریع یا همان فست شارژ به کاربران این امکان را می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن گوشی خود را شارژ کنند. شارژرهای فست از یک آداپتور 3 آمپر و 5 ولت و با توان خروجی 15 وات به بالا برخوردار است. این شارژرها گوشی را ابتدا با سرعت بالا به 50 الی 70 درصد می رساند و سپس روند شارژدهی را کندتر می کند که این عمل باعث می شود به باتری گوشی شما آسیب کمتری وارد آید.

از مهم‌ترین تفاوت این نوع شارژرها عبارت اند از:

-فست شارژ نسبت به شارژر معمولی گوشی را با سرعت بالاتر شارژ می کند.

-شارژرهای معمولی از فست شارژرها ارزان قیمت تر هستند.

-فست شارژها دمای بیشتری را تولید می کنند.

چگونه متوجه شویم گوشی قابلیت فست شارژ دارد؟

چندین راه برای آنکه متوجه شوید گوشی شما دارای قابلیت فست شارژ است یا خیر وجود دارد. یکی از راحت ترین روش‌ها علامت شارژ سریع (Quick Charge) روی جعبه گوشی است.

دومین روش با متصل کردن گوشی به کابل و آداپتور و سپس به برق علامت فست شارژ روی گوشی شما نمایان می شود.

اما اگر روی جعبه گوشی علامتی حک نشده بود و یا هنگام اتصال به برق روی گوشی فست شارژ نمایش داده نشد، می توانید با توجه به مدت زمان شارژدهی گوشی متوجه شوید که گوشی در زمان کمتری شارژ می شود یا خیر.

برای آنکه بتوانید بهترین شارژر را انتخاب و خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی راهنمای خرید شارژر موبایل و کابل شارژ را مطالعه کنید.

معرفی برخی گوشی‌های هوشمند فست شارژ

نحوه‌ی فعال کردن قابلیت شارژ سریع روی گوشی:

وارد قسمت Setting گوشی خود شود و سپس گزینه‌ی Battery And Device Care را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. زمانی که صفحه باز شد در قسمت پایین صفحه گزینه‌ی Battery را انتخاب و سپس روی گزینه‌ی More Battery Setting کلیک کنید. اگر گزینه‌ی Super Fast Charging غیرفعال بود آن را فعال کنید تا قابلیت فست شارژ برای شما فعال شود.

توجه داشته باشید که اگر گوشی شما قابلیت شارژ سریع را داشته باشد اما به درستی گوشی شارژ نمی شود و یا مدت زمان بیشتری برای شارژ دهی باید به برق متصل باشد، نشان دهنده‌ی این است که یا کابل و آداپتور گوشی خراب شده و باید نسبت به خرید شارژر اصلی گوشی اقدام کنید و یا پورت گوشی شما آسیب دیده است که باید گوشی را به دستت متخصصان بسپارید تا مشکل را رفع کنند.

معرفی برخی گوشی‌های هوشمند سامسونگ فست شارژ:

- Samsung Galaxy Z Fold 3 با باتری 4400 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S20 Ultra، Samsung Galaxy S21 Ultra و Samsung Galaxy M52 با باتری 5000 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S21 و Samsung Galaxy Note 9 با باتری 4000 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S21 Plus با باتری 4800 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S20 FE، Samsung Galaxy Z Fold 2، Samsung Galaxy Note 20 Ultra، Samsung Galaxy S20 Plus، Samsung Galaxy A52s، Samsung Galaxy S10 Lite و Samsung Galaxy Note 10 Lite با باتری 4500 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S10 با باتری 3400 میلی آمپر

- Samsung Galaxy Fold با 4380 میلی آمپر

- Samsung Galaxy Note 10 با باتری 3500 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S9 Plus با باتری 3500 میلی آمپر

- Samsung Galaxy S10 Lite با باتری 4500 میلی‌آمپری

گوشی‌های هوشمند شارژ سریع شیائومی:

- Xiaomi 12 Pro با باتری 4600 میلی‌آمپر

- Xiaomi 11T Pro با باتری 5000 میلی‌آمپر

- Redmi Note 12 Explorer با باتری 4300 میلی‌آمپر

دیدگاه شما چیست؟