8 نکته مهم مراقبت از شارژر موبایل | خیس شدن شارژر موبایل

یکی از مهم ترین کارهایی که اکثر افراد متاسفانه به آن توجهی ندارند نگهداری از شارژر موبایل است. از آنجا که شارژرموبایل همانند گوشی موبایل از برندهای متفاوت تولید می شوند و باید از شارژرهایی استفاده کنید که سازگار با برند و مدل گوشی شما باشد. همان طور که می دانید اصل شارژر موبایل گران قیمت است و امروزه درون جعبه گوشی موبایل قرار نمی گیرد. به همین علت باید هنگام خرید شارژر موبایل از اصل بودن آن اطمینال حاصل کنید. از این رو اهمیت دارد که بدانید چگونه باید از شارژر گوشی خود مراقبت کنید. در ادامه با ما همراه باشد تا ترفندها و نکات مهم نگهداری از شارژر موبایل را بیان کنیم.

مراقبت از شارژر موبایل

شارژر موبایل چیست؟

شارژر موبایل قادر است برق شهری را به برق مورد نیاز باتری گوشی موبایل تبدیل کند، در واقع نوعی مبدل تبدیل برق است.

نگهداری شارژر موبایل سامسونگ، شارژر آیفون، شارژر شیائومی و دیگر گوشی ها همانند یکدیگر هستند و تفاوتی ندارند و تنها تفاوتی که شارژرها با یکدیگر دارند توان خروجی آن ها است.

نکات مهم مراقبت از شارژر موبایل:

1- جدا کردن شارژر از برق

هنگامی که باتری گوشی به طور کامل شارژ شد، باید شارژر را از برق جدا کنید اما توجه داشته باشید که هنگام جدا کردن آن باید آداپتور را در دست گرفته و از برق جدا کنید و از کشیدن سیم شارژ برای جدا کردن شارژر جدا خودداری کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به اتصالات داخلی کابل شارژ می شود.

2- دور نگه داشتن شارژر از خیس شدن

وجود آب درون سیستم های الکتریکی باعث خراب شدن و غیر قابل استفاده شدن محصولات می شود، از این رو مراقب خیس شدن شارژر موبایل خود باشید و آن را از آب دور نگه دارید؛ اما اگر به طور ناگهانی شارژر شما خیس شد، بهترین راه حل قرار دادن آن درون مواد جاذب به مدت 24 ساعت است، همانند برنج، زیرا این کار باعث سریع خشک شدن آن می شود.

3- شارژر را از برق بکشید، اگر گوشی را شارژ نمی کنید

اگر شما نیز همانند اکثر افراد پس از پایان شارژ گوشی، شارژر را درون برق رها می کنید هستید باید بدانید که این عمل باعث ایجاد ولتاژ درون شارژر و خراب شدن مدارهای داخلی آن می شود و از این رو سیم شارژ نیز با سرعت بیشتری آسیب می بیند و خراب می شود.

چگونه مراقب شارژر کوشی باشیم

4- جلوگیری از ایجاد حرارت بالا در شارژر

اکثر افراد برای شارژ کردن گوشی های خود آن را زیر بالشت، درون کیف و یا مکان های بسته قرار می دهند و این مسئله باعث افزایش دمای شارژر می شود و به قطعات داخلی آن آسیب وارد می کند و این آسیب به مرورزمان گوشی شما را خراب می کند. شارژرها همانند دیگر وسایل الکترونیکی باید در دمای کمی هنگام شارژ شدن نگهداری شوند.

5- محافظت از شارژر در برابر ولتاژ بالا

همان‌طور که می دانید برق شهری دارای نوسانات بسیار زیادی است که باعث کم و زیاد شدن ولتاژ می شود، به همین علت بهتر است که شارژر را مستقیماً به برق متصل نکنید، زیرا این شوک الکتریکی قوی به قطعات شارژر آسیب وارد می کند. بهترین پیشنهاد استفاده از یک محافظ برق قوی است تا نوسانات برق را کنترل کند.

مراقبت از شارژر موبایل

6- مراقبت از کابل شارژ

استفاده از یک کابل شارژ اصلی و اورجینال، کمک بسیار زیادی در سالم ماندن شارژر می کند، زیرا از مواد با کیفیتی تولید شده اند و دیرتر خراب می شوند؛ اما اگر از کابلی استفاده کنید که اتصالات آن آسیب دیده باشد باعث می شود امنیت سیستم شارژر گوشی به خطر افتاده و یا گوشی را دیر از حد معمول شارژ کند و همین امر باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی می شود.

7- استفاده از کابل و شارژر اصلی

سعی کنید همیشه از شارژر و کابل شارژ اصلی سازگار با گوشی خود استفاده کنید زیرا شارژرهای اصلی از مواد بسیار عالی تولید شده اند و همین امر باعث جلوگیری از نوسانات برق می شود و ولتاژ ثابتی را هنگام شارژدهی به گوشی منتقل می کند. به شما پیشنهاد می کنیم برای آنکه بتوانید بهترین شارژر اصلی را خریداری کنید مقاله ی راهنمای خرید شارژر و کابل شارژ را مطالعه کنید.

8- محافظت از سیم شارژ به وسیله‌ی روکش

یکی از روش های بسیار عالی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم شارژ گوشی، استفاده از روکش های فنری است. این روکش ها از خراب شدن اتصالات کابل شارژ و پیچ خوردگی آن جلوگیری می کنند.

محافظ کابل شارژ

جمع بندی:

در این مقاله نکات مهمی را که باید درباره مراقبت از شارژر موبایل را بدانید بیان کرده ایم تا با رعایت کردن آن ها بتوانید مدت طولانی از شارژر خود استفاده کنید.

دیدگاه شما چیست؟