10 علت شارژ نشدن گوشی موبایل

امروزه یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای یک فرد پیش آید، شارژ نشدن گوشی موبایل است. همان‌طور که می دانید بسیاری از افراد از این تلفن‌های همراه به عنوان یک درآمد استفاده می کنند و بسیاری دیگر تمام کارهای روزمره خود را درون آن یادداشت می کنند. در واقع این گوشی‌های موبایل به ابزار اساسی زندگی ما تبدیل شده است به همین علت شارژ نشدن آن‌ها معضل بسیار جدی می باشد. در این مقاله به بررسی علت شارژ نشدن گوشی موبایل می پردازیم.

دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل:

دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل:

از مهم‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل سامسونگ و شیائومی، خراب شدن لوازم جانبی آن‌ها، مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری، خراب شدن سوکت شارژ و... است که در ادامه این مطالب آن‌ها را بیان می کنیم.

- خراب شدن شارژر گوشی موبایل:

استفاده از شارژرهای با کیفیت و اصلی از مهم‌ترین نکاتی است که باید پس از خرید گوشی موبایل به آن توجه داشته باشید. اگر شارژر گوشی شما آسیب دیده باشد و یا خراب شده باشد قادر به انتقال انرژی به باتری گوشی شما نمی باشد به همین علت روند شارژ دهی یا کند می شود و یا صورت نمی پذیرد. چنانچه شما از کاربران محصولات سامسونگ هستید، می توانید برای خرید شارژر اصلی سامسونگ از سایت اَکسرُن با گارانتی اقدام کنید.

- پوسیدگی و یا پارگی سیم شارژ:

کابل شارژها بر اثر استفاده مداوم دچار پارگی و یا پوسیدگی می شوند که این مشکل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که همه‌ی افراد با آن روبرو می شوند؛ بنابراین اگر کابل شارژ شما آسیب دیده باشد باعث اختلال در روند شارژدهی می شود و قطع شدن انتقال انرژی به گوشی می شود. بهترین پیشنهاد در چنین مواقعی خرید کابل شارژ اصلی است قبل از آسیب رسیدن به گوشی و باتری شما.

- خراب شدن قطعات سخت افزاری گوشی:

گاهی اوقات مشکل شارژ نشدن گوشی، دلیل بر خرابی لوازم جانبی آن نیست بلکه مشکل سخت افزاری می باشد که باعث اختلال در روند انتقال انرژی به باتری می شود همانند: سوکت شارژ، باتری، فلت شارژ.

- خراب شدن باتری گوشی:

استفاده مداوم از گوشی و اتصال مداوم آن به برق باعث خراب شدن باتری می شود. با خراب شدن باتری، شارژ گوشی زود به اتمام می رسد، گوشی بیش از د داغ می شود، درب پشت گوشی بر اثر باد کردن باتری متورم می شود. با مشاهده چنین مشکلی بلافاصله نسبت به خرید باتری جدید اقدام کنید.

- خراب شدن سوکت شارژ (پورت گوشی):

برای آنکه فرایند شارژ باتری گوشی صورت بگیرد باید درگاه پورت گوشی سالم باشد تا گوشی به خوبی شارژ شود؛ بنابراین خراب شدن سوکت شارژ و یا کثیف بودن مانع از روند شارژ دهی می شود. درگاه پورت گوشی بسیار حساس است و با عبور گرد و غبار و یا خیس شدن باعث اختلال در انتقال انرژی می شود.

علت شارژ نشدن گوشی موبایل:

- خراب شدن فلت شارژ گوشی:

فلت شارژ گوشی راه ارتباطی بین سوکت شارژ و مدار مادربرد و دیگر مدارها است که وظیفه‌ی آن انتقال شارژ از کانکتور کابل به مدارها است. بنابراین با خراب شدن این قطعه انتقال شارژ به باتری گوشی از بین خواهد رفت و باتری شارژ نخواهد شد.

- خرابی (IC U2):

گاهی اوقات سخت است که متوجه شویم به چه علت گوشی ما شارژ نمی شود و تنها یک متخصص قادر به تشخیص آن است. بیش از 60 درصد شارژ نشدن باتری گوشی به IC U2 برمی گردد و اگر با توجه به موارد ذکر شده مشکل شارژ گوشی رفع نشد حتماً به یک متخصص تعمیرات گوشی مراجعه کنید.

- خراب شدن قطعه FL 11:

یکی دیگر از عوامل سخت افزاری که باعث شارژ نشدن گوشی می شود این قطعه می باشد. از کجا متوجه شویم این قطعه آسیب دیده است؟ اگر بالای صفحه نمایش گوشی شما علامت شارژ باتری نشان داده می شود اما فرایند شارژ دهی صورت نمی گیرد، امکان اینکه این قطعه آسیب دیده است بسیار زیاد است.

عوامل نرم افزاری در شارژ نشدن گوشی:

یکی دیگر از علت‌های شارژ نشدن گوشی، عوامل نرم افزاری است. نصب بعضی برنامه ها، آپدیت نبودن سیستم عامل، وجود ویروس در گوشی، فعال بودن حالت Safe Mode، باعث روند کندی شارژ باتری می شود.

- گرمای بیش از حد:

گاهی اوقات، استفاده مداوم گوشی هنگام شارژ شدن، باعث داغ شدن بیش از حد باتری و گوشی می شود که می تواند باعث شارژ نشدن گوشی نیز به شمار آید؛ بنابراین بهترین راه حلی که می توانیم پیشنهاد بدهیم این است که گوشی را برای مدت کوتاهی خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

جمع بندی:

در این مقاله، به بررسی دلایل شارژ نشدن گوشی موبایل پرداختیم، با توجه به توضیحاتی که بسیان کرده ایم می‌توانید به رفع مشکل شارژ نشدن گوشی خود بپردازید.

دیدگاه شما چیست؟