نحوه شارژ کردن اصولی ایرپاد | هندزفری بلوتوثی

یکی از رایج‌ترین هندزفری ها، هندزفری بلوتوثی یا همان ایرپاد است که مورد استفاده بسیاری از کاربران قرار گرفته است و دلیل آن هم حذف سیم هندزفری است. ایرپادها یکی از بهترین لوازمی هستند که می توانید هر زمان و یا در هر مکانی به راحتی از آن ها استفاده کنید. با وجود این که این نوع هندزفری ها دارای سیم نیستند اما استفاده مداوم، باعث تمام شدن انرژی باتری آن ها می شود.

ایرپادها به دلیل اتصال به بلوتوث و دارا بودن چیست‌های ارتباطاتی، از باتری بهره مند هستند تا بتوانند جهت پخش موزیک و یا مکالمه انرژی را درون خود نگه دارند و در صورت تمام شدن انرژی دوباره شارژ شود. احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده که چگونه هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه‌ی شارژ شدن هندزفری بی سیم را به شما آموزش دهیم.

نحوه شارژ کردن اصولی ایرپاد

نحوه شارژ شدن هندزفری بی سیم چگونه است؟

همه‌ی ایرپادها دارای مخزن شارژ هستند که درون داک شارژ قرار گرفته و هر گوش هدفون نیز دارای باتری هستند که باعث می شود چندین ساعت دوام بیاورند؛ اما هدفون ها و کیس شارژ پس از استفاده، شارژشان تمام می شود و همانند دیگر لوازم الکتریکی که برای استفاده نیاز به شارژ شدن، باید به شارژر ایرپاد متصل شوند.

برای شارژ کردن هندزفری بلوتوثی توسط کابل اصلی که به همراه ایرپادها به بازار عرضه می شوند به  شارژر ایرپاد و سپس به برق متصل کنید تا شارژ دهی صورت بگیرد. اگر شارژر ایرپاد شما آسیب دیده به شما پیشنهاد می کنیم نسبت به خرید شارژر ایرپاد در فروشگاه اکسرن اقدام کنید.

درگاه های کیس شارژ هندزفری بلوتوثی:

برخی از هندزفری های بی سیم از قابلیت فست شارژ برخوردار هستند و درگاه خروجی کیس شارژها، تایپ سی می باشد.

برخی دیگر از درگاه شارژ Micro-USB برخوردار هستند و برخی دیگر از درگاه لایتنینگ برخوردار هستند همانند ایرپاد پرو 2 طرح اصلی.

چگونه متوجه شویم که هندزفری بلوتوثی چقدر شارژ دارد؟

اکثر هدفون‌های بلوتوثی دارای نشانگر LED روی کیس شارژ هستند، اکثر این چراغ ها دارای 3 الی 4 چراغ هستند و اگر همه آن ها روشن باشد به معنای فول شارژ بودن کیس است و اگر یک چراغ خاموش شود به معنای 70 درصد شارژ و اگر دو چراغ خاموش شود به معنای 50 درصد و اگر یک چراغ روشن باشد به معنای 20 درصد شارژ در کیس وجود دارد. زمانی که چراغ شروع به چشمک زدن کند به معنای 10 درصد شارژ است و باید آن را به شارژر متصل کنید تا به طور کامل شارژ شود.

برخی ایرپادها به جای نشانگر LED از نمایشگر درصد برخوردار هستند و این نوع نمایشگرها میزان دقیق شارژ را به نمایش می‌گذارند و یکی از ویژگی‌های خوب هدفون‌های بی سیم به شمار می آید.

علاوه بر نمایشگر روی کیس شارژ، برخی از ایرپادها دارای نرم افزار نشان دهنده وضعیت هدفون ها روی گوشی هستند و زمانی که آن ها به گوشی متصل می کنید، نشانگر شارژ هدفون روی صفحه نمایش گوش، نشان داده می شود و از این طریق هم می توانید میزان شارژ هدفون و کیس شارژ را متوجه شوید.

آیا می تونیم از لپ تاپ برای شارژ هدفون بلوتوثی استفاده کنیم؟

لپ تاپ ها از درگاه های 1 آمپری برخوردار هستند بنابراین می توانیم بگوییم بهترین وسیله برای شارژ دهی ساعت هوشمند و ایرپاد به شمار می آیند.

نحوه شارژ شدن هندزفری بی سیم چگونه است

شارژ هندزفری بلوتوثی توسط پاوربانک:

ایرپادها از شدت جریان خروجی با میزان کم استفاده می کنند به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که آن ها را شارژر 1 آمپر شارژ کنید تا به باتری کیس شارژ آسیبی وارد نشود. با وارد آمدن شدت جریان بیشتر از 1 آمپر باتری کیس آسیب می بیند و زودتر از حد معمول شارژ خالی می کند.

اکثر پاوربانک ها از دو درگاه خروجی برای شارژ برخوردار هستند که یکی از آن ها از شدت جریان خروجی کمتر و دیگر از شدت جریان بیشتر پشتیبانی می کنند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم اگر می خواهید از پاوربانک برای شارژ دهی ایرپاد استفاده کنید از درگاهی که شدت جریان خروجی 1 آمپر دارد استفاده کنید.

پاوربانکی را خریداری کنید که از قابلیت های PD و QC پشتیبانی می کند، زیرا وجود این قابلیت باعث می شود شارژ ایمنی را به دستگاه شما منتقل کند و از آسیب رسیدن به باتری نیز جلوگیری می کند.

شارژ ایرپاد توسط شارژر فندکی:

امروزه به واسطه‌ی پیشرفت علم و تکنولوژی شارژرهای فندکی به بازار عرضه شده اند که بر خلاف گذشته مخرب نیستند و به باتری لوازم الکترونیکی آسیبی وارد نمی کنند. شارژرهای فندکی امروزی از شدت جریان خروجی متفاوتی برخوردار هستند اما برای شارژ هدفون بی سیم باید توجه داشته باشد که شارژر فندکی خودرو دارای استانداردهای AF، PD و QC باشد تا به دستگاه شما آسیب وارد نکند. برای انتخاب شارژر فندکی استاندارد به شما پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید شارژر فندکی ماشین را مطالعه کنید.

شارژ اولیه هندزفری بی سیم:

احتمالاً تا کنون عبارت شارژ اولیه را شنیده باشد، باد بگوییم این عبارت تنها زمانی که گوشی جدید خریداری می کنید صدق می کند و باید آن را به شارژ متصل کنید تا به طور کامل شود و البته به هیچ عنوان با گوشی در آن زمان کار نکنید. در واقع شارژ اولیه ای برای ایرپادها وجود ندارد اما باید بدانید چگونه آن ها به صورت اصولی شارژ کنید.

برای شارژ اولیه هندزفری بی سیم از هر برندی ابتدا باید گوشی ها را از کیس خارج کنید و سپس روکش پلاستیکی هر هدفون را برداشته و سپس درون کیس شارژ قرار دهید، اگر کیس شارژ به طور کامل شارژ داشته باشد به صورت خودکار گوشی را شارژ می کند؛ اما اگر کیس شارژ، شارژ نداشته باشد باید هدفون ها را خارج کرده و کیس را به شارژر متصل کنید تا 100 درصد شارژ شود، سپس هدفون ها را درون کیس قرار دهید و منتظر بمانید تا به طور کامل شارژ شوند. البته بیرون آوردن هدفون ها فقط برای اولین بار که کیس شارژ شما خالی است باید انجام شود و در دفعات بعد شارژ دهی نیاز به بیرون آوردن هدفون ها نیست.

نحوه شارژ کردن هندزفری بلوتوثی

آیا مدت زمان شارژ ایرپاد با یکدیگر متفاوت هستند؟

باید بگوییم امروزه شرکت ها برای داشتن رقابت بسیار نزدیک، دست به تولید محصولات بهتری زده‌اند تا بتوانند بیشترین فروش را داشته باشند. درواقع مدت زمان شارژ هندزفری بلوتوثی شیائومی با هدفون بی سیم سامسونگ و اپل ایرپاد متفاوت است. به این دلیل که هر کدام دارای حجم باتری معینی هستند و همین امر باعث شده تا مدت زمان شارژ دهی متفاوتی داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد مدت زمان شارژ دهی آن نیز بیشتر خواهد بود.

پرسش‌های متداول درباره چگونگی شارژ هدفون‌های بی‌سیم:

- چگونه بفهمم که هدفون های بی سیم در حال شارژ شدن هستند؟

معمولاً یک چراغ LED روی کیس شارژ وجود دارد که پس از اتمام شارژ هدفون ها رنگ آن از قرمز به سبز تبدیل می شود.

- عمر ایربادزهای بی سیم چقدر است؟

ایربادزهای بی سیم معمولاً با یک بار شارژ حدود 3 تا 4 ساعت دوام می آورند. اما این به نوع هدفون و نحوه استفاده از آنها نیز بستگی دارد. اگر از آنها برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، ممکن است عمر آن ها کوتاه تر باشند. اما اگر از آنها فقط برای تماس های تلفنی استفاده می کنید، ممکن است دوام بیشتری در طول روز داشته باشند.

- هر چند وقت یکبار باید هدفون های بی سیم خود را شارژ کرد؟

زمانی که باتری آن ها کم است، بهتر است هندزفری بی سیم خود را شارژ کنید. اما همچنین می توانید آنها را هر شب شارژ کنید تا مطمئن شوید که همیشه آماده استفاده کردن هستند.

- آیا می توانیم  هندزفری بلوتوثی خود را بیش از حد شارژ کنیم؟

خیر، باید بگوییم شما نمی توانید ایرپادهای خود را بیش از حد شارژ کنید. هنگامی که آنها به طور کامل شارژ شوند، کیس شارژ برق را به ایربادزها نمی رساند.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کرده ایم نحوه ی اصولی شارژ کردن ایرپاد و همچنین برخی سؤالات که اکثر افراد با آن ها روبرو می شوند را پاسخ دهیم. برای خرید ایرپاد اصلی با گارانتی به شما پیشنهاد می کنیم به سایت اَکسرُن مراجعه کنید.

دیدگاه شما چیست؟