نحوه شارژ شدن هندزفری بلوتوثی شیائومی به صورت اصولی

هندزفری بلوتوثی یکی از محبوب ترین لوازم جانبی موبایل به شمار می آید که امروزه طرفداران بسیاری زیادی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این نوع هندزفری ها حذف سیم بوده که باعث شده استفاده از آن‌ها در کارهای روزمره بسیار راحت تر باشد.

اپل یکی از اولین برندهای تولید کننده هندزفری بی سیم بود که آن‌ها را به عنوان لوازم جانبی موبایل به بازار معرفی کرد و پس از آن شرکت های بسیاری به تولید و عرضه هندزفری بدون سیم پرداختند که شیائومی نیز یکی از بهترین و موفق ترین رکت ها در این بین بود. هندزفری بدون سیم که این شرکت تولید و به بازار عرضه کرده از نظر ظاهری و قیمت مناسب بسیاری از افراد می باشد به همین علت توجه همگان را به خود جلب کرده است.

اما متأسفانه بسیاری از کاربران هنگام شارژ کردن ایرپاد شیائومی دچار چالش می شوند، به همین علت ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله، نحوه ی اصولی شارژ کردن ایرپاد شیائومی و همچنین اطلاع از میزان شارژ جعبه را بررسی کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه شارژ شدن هندزفری بلوتوثی شیائومی به صورت اصولی

نحوه ی شارژ کردن اصولی هندزفری بلوتوثی شیائومی:

اگر برای اولین بار است که هندزفری بلوتوثی شیائومی را خریداری کرده اید و قصد دارید آن را درون شارژ قرار دهید، ابتدا باید ایربادزهای آن را بیرون آورده و روکش پلاستیکی که روی هدفون ها قرار گرفته است را خارج کنید. این برچسب های آبی رنگ روی نقطه ی اتصال شارژ هدفون قرار دارد که وجود آن‌ها باعث شارژ نشدن هدفون ها می شود.

پس از جداسازی این برچسب ها، ایربادزها را درون کیس شارژ قرار دهید. توجه داشته باشید اگر کیس شارژ خریداری شده ی شما شارژ داشته باشد به صورت خودکار شروع به شارژ ایربادزها می کند.

اما اگر کیس شارژ، شارژ نداشته باشد باید آن را درون شارژ قرار دهید تا شارژ شود و بادزها نیز از طریق آن به طور کامل شارژ می‌شوند.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که بادزها توسط کیس شارژ قابل شارژ شدن هستند و اینکه درب کیس شارژ باز یا بسته باشد در شارژ دهی آن‌ها اختلالی ایجاد نمی کند.

چگونه از شارژ بودن کیس مطلع شویم؟

کیس شارژ دارای چراغ‌های LED است که به عنوان نمایشگر شارژ، می توانیم از پر یا خالی بودن شارژ اطلاع یابیم.

- هنگامی که هدفون ها را درون کیس شارژ برای شارژ شدن قرار دادید، اگر چراغ‌های LED چشمک زد و دیگر روشن نشد به معنای خالی بودن شارژ کیس است و باید آن را به برق متصل کنید.

- اگر هنگام قرار دادن ایربادزها درون کیس شارژ، چراغ ها هر چند ثانیه یک‌بار خاموش و روشن شدند به معنای کم بودن شارژ جعبه است و قادر نخواهد بود بادزها را به طور کامل شارژ کند.

- در آخر اگر چراغ LED کیس شارژ هنگام شارژ دهی سبز بود به معنای فول شارژ بودن آن می باشد.

- هنگامی که چراغ‌های LED کیس شارژ، پس از باز شدن درب آن روشن نشدند به معنای خالی بودن شارژ آن است و زمانی که به برق متصل کنید چراغ ها اول قرمز رنگ و پس از فول شارژ شدن سفید و یا سبز رنگ می شوند.

طریقه شارژ شدن هندزفری بلوتوثی شیائومی

چگونه متوجه شویم بادزها نیاز به شارژ شدن دارند؟

هنگامی که ایربادزها را درون گوش قرار می دهیم اگر شارژ آن‌ها رو به اتمام باشد با صدای بوق به شما اخطار خواهد داد و در آن زمان باید آن‌ها را درون کیس قرار دهید تا به طور کامل شارژ شوند.

چه مدت طول می کشد تا گوشی های هندزفری بلوتوثی شیائومی شارژ شوند؟

هنگامی که کیس شارژ به طور کامل شارژ داشته باشد، حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد که گوشی ها شارژ شوند. در مدت زمانی که گوشی ها شارژ می شوند، اگر درب کیس را باز کنید چراغ ها قرمز رنگ هستند که نشان دهنده در حال شارژ بودن هدفون ها می باشد که پس تکمیل شارژ آن‌ها چراغ LED خاموش می شود.

در برخی مواقع، امکان دارد که یکی از هدفون ها زودتر از دیگری شارژ شود که در این زمان چراغ کیس شارژ به رنگ سفید و پس از شارژ شدن گوش دیگر خاموش می شود.

شیائومی ایرپاد جدید " هندزفری بلوتوثی شیائومی مدل Redmi Buds 5 Pro " را برای گیمینگ، مکالمه روزانه و همچنین گوش فرا دادن موسیقی به بازار عرضه کرده است که کیفیت بسیار عالی نسبت به دیگر هدفون های بی سیم داشته و همچنین شارژدهی‌کلی با کیس شارژ در حالت پخش موسیقی با ANC غیر فعال تا 38 ساعت می باشد.

نکات مهم درباره‌ی شارژ شدن هندزفری بلوتوثی شیائومی:

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که ایرپاد شیائومی شما شارژ نشود و نمی دانید مشکل از کجاست؟ اگر با چنین مشکلی روبرو شدید کافی است هدفون ها را ریست کنید و برای انجام این کار کافی است که دکمه های روی هر دو گوش هدفون را به طور هم‌زمان و 30 ثانیه نگه دارید تا دستگاه 3 مرتبه پشت سر هم خاموش و روشن شود و پس از آن که چراغ‌های روی کیس شروع به چشمک زدن کردن بدین معنا است که عملیات ریست کردن به درستی انجام شده است. برای خرید شارژر ایرپاد به شما پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اکسرن سر بزنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام شارژ شدن هندزفری بی سیم به آن توجه داشته باشید این است که به سعی کنید تا جای ممکن از پاوربانک و یا لپ تاپ برای شارژ آن‌ها استفاده نکنید؛ زیرا با انجام این کار باعث می شود کابل جریان برق بیش از حد توان هندزفری بی سیم را به آن وارد کند و در طولانی مدت به باتری آن آسیب وارد می آید.

برای شارژ ایرپاد بهتر است از شارژی استفاده کنید که از توان و آمپر کمتری برخوردار است، حتی اگر مجبور به شارژ شدن ایرپاد با پاوربانک شدید، پاوربانکی را انتخاب کنید که از آمپر کمتری برخوردار باشد تا از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری کند. برای دانستن نکات بیشتر درباره هندزفری بلوتوثی به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی " نحوه شارژ کردن اصولی ایرپاد" را مطالعه کنید.

ریست کردن هندزفری بلوتوثی شیائومی

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1403/02/10
    سلام. من یه هندزفری به تازگی خریدم و یه سوال داشتم. می خواستم بدونم آیا هنگام شارژ جعبه باید حتما هندزفری داخلش باشه یا نه؟اگه ایربادزها بیرون باشن خراب نمی شن؟
    • کاربر میهمان 1403/02/10
      سلام دوست عزیز. باید بگم خیر مشکلی نداره چه ایربادزها موقع شارژ توی باکس باشن چه نباشن تفاوتی نداره و ایربادزها هم اگه بیرون جعبه شارژ باشن خراب نمی شن.