4 دلیل انفجار شارژر گوشی و نحوه ی جلوگیری از آن

احتمالاً تا به حال برای شما پیش آمده باشد که اخباری درباره‌ی منفجر شدن شارژرهای دیواری شنیده باشید. بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که آیا شارژری را که استفاده می کنند، به طور ناگهانی هنگام شارژ کردن گوشی منفجر می شود یا خیر، اما باید گفت تا زمانی که از شارژرها به درستی استفاده شود این اتفاق نمی افتد. در این مقاله دلایل منفجر شدن شارژر گوشی و همچنین راه حل‌های جلوگیری از انفجار آن را بیان کرده ایم؛ بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل انفجار شارژر گوشی

چرا شارژر گوشی هوشمند منفجر می شود؟

- خرید محصولات ضعیف و بی کیفیت:

زمانی که ولتاژ شارژ ناپایدار باشد، قطعات داخلی شارژر به راحتی می توانند در اثر خرابی جریان اتصال را کوتاه کنند و به دلیل نبود محافظ اتصال کوتاه، شارژر منفجر می شود، به همین علت نیاز به خرید شارژر اصلی هستید.

- متصل نبودن طولانی مدت شارژر به برق:

بسیاری از افراد این عادت بد را دارند که شارژر را همیشه به برق متصل می کنند، هرچند هیچ گوشی موبایلی به آن متصل نیست اما با این کار انرژی برق همچنان در جریان است. با قرار دادن طولانی مدت شارژر به برق نه تنها شارژر قدیمی می شود بلکه باعث اتصال کوتاه نیز می شود که منجر به آتش‌سوزی، انفجار و یا برق گرفتگی می شود؛ بنابراین پس از آنکه گوشی به طور کامل شارژ شد، باید شارژر را حتماً از برق بیرون آورید.

- شارژر پیری:

پس از استفاده طولانی مدت از شارژر، اجزای درونی شارژر پیر می شوند و نه تنها سرعت شارژ کند می شود بلکه در صورت ناپایدار بودن ولتاژ شارژ باعث ایجاد انفجار می شود.

- محیط شارژ گوشی:

شارژر در محیطی با دمای بسیار بالا، به راحتی باعث منفجر شدن تلفن همراه و شارژر می شود.

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید و شارژر آن دچار مشکل شده است و یا آن را گم‌کرده‌اید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید شارژر اصلی آیفون با گارانتی 4 ماهه تعویض به سایت اَکسرُن مراجعه کنید.

آیا می توانیم از منفجر شدن گوشی هنگام شارژ شدن جلوگیری کنیم؟

چندین راهکار جلوگیری از انفجار شارژر گوشی وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

چرا شارژر گوشی منفجر می شود

- استفاده از قاب گوشی:

افتادن تلفن همراه از ارتفاع باعث آسیب رسیدن به باتری آن می شود که گوشی بوی شیمیایی متصاعد می کند و در عرض چند دقیقه گوشی آتش می گیرد. هر چند این اتفاق برای همه‌ی گوشی‌های هوشمند نمی افتد، اما می توان گفت یکی از راه‌های محافظت از ساختار درونی گوشی‌های هوشمند همین قاب و کاورهای موجود در بازار است.

- اجتناب از دمای شدید:

دمای مناسب محیط برای باتری گوشی‌های هوشمند 32-95 درجه فارنهایت است و قرار گرفتن باتری ها در شرایط سخت می تواند به قطعات داخلی آن ها آسیب برساند.

بدین معنا که از قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید و یا روی یک رادیوتر داغ به مدت طولانی بخصوص هنگام شارژ شدن خودداری کنید. همچنین باید از دمای یخ زدگی نیز خودداری کنید.

- هنگام شارژ دهی گوشی خود را نپوشانید:

هنگام شارژ دهی گوشی خود را در رختخواب قرار ندهید زیرا گرا باعث آتش سوزی دستگاه می شود.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای شارژ گوشی این است که گوشی را در یک سطح صاف و سخت قرار دهید و برای ایمن نگه داشتن دستگاه، از سطوح مخمل دار، کاغذها آن را دورنگه دارید.

اگر قصد خرید شارژر گوشی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی راهنمای خرید شارژر موبایل و کابل شارژ را مطالعه کنید تا بتوانید هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

عادت های استفاده درست از باتری گوشی:

نحوه جلوگیری از انفجار شارژر گوشی

گفته های بسیار زیادی در مورد باتری وجود دارد. به عنوان مثال، شارژ کردن طولانی مدت گوشی در شب باعث انفجار می شود. باید گفت باتری گوشی به طور طبیعی و با گذشت زمان تحلیل می رود و تنها کاری که می توانید انجام دهید آن است که مدت زمان تخریب باتری را به تأخیر بیندازید.

توصیه می کنیم که در اکثر مواقع گوشی خود را بین 30 الی 80 درصد شارژ نگه دارید (درواقع نیازی نیست همیشه گوشی شما 100 درصد شارژ داشته باشد) و همچنین از شارژ سریع در شب خودداری کنید؛ اما نگران نباشید، زیرا چندین سال طول می کشد تا باتری قدیمی شود.

- استفاده از شارژر اصلی و مناسب با گوشی:

گوشی شما برای شارژ معمولی به بهترین جریان و ولتاژ نیازمند است، به همین علت توصیه می کنیم از شارژر معمولی و سازگار برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید.

با توجه به نام برند تولید کننده گوشی خود و همچنین اطلاعات ولتاژ و توان گوشی خود شارژر خود را خریداری کنید. هر چند امکان دارد شارژرهای اصلی از نظر قیمت گران تر باشند اما ارزش یک بار هزینه را دارد، زیرا استفاده از شارژرهای تقلبی باعث خراب شدن زود هنگام گوشی و همچنین باتری آن می شوند.

- مراقب کابل شارژهای خود باشید:

سیم شارژهای آسیب دیده باعث ایجاد مشکل در شارژدهی گوشی و همچنین آسیب به سوکت گوشی می شود. از پیچاندن کابل شارژ خودداری کنید و حتماً به یاد داشته باشید که شارژر را از دوشاخه برق جدا کنید.

برای خرید کابل شارژ اصلی موبایل به شما پیشنهاد می کنیم به سایت اَکسرُن مراجعه کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کرده ایم دلایل منفجر شدن شارژر تلفن همراه و همچنین چندین راهکار برای جلوگیری از این اتفاق را بیان کرده ایم. هنگام خرید گوشی هوشمند حتماً به اصل و اورجینال بودن لوازم جانبی موبایل اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه شما چیست؟