شارژ اولیه ساعت هوشمند چند ساعت است

یکی از سؤالاتی که اکثر کاربران هنگام خرید ساعت هوشمند از ما می‌پرسند این است که شارژ اولیه ساعت هوشمند چقدر است؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ساعت های هوشمند امروزه یکی از جذاب ترین و البته مهم ترین اکسسوری برای کاربران به شمار می‌آید و دلیل آن هم تعامل بیشتر آن با تلفن همراه است. ساعت های هوشمند علاوه بر تعامل با گوشی های همراه از ویژگی های دیگری همانند نظارت بر سلامتی، برنامه های متنوع ورزشی، حسگرهای بسیار عالی، مکان یابی و امکان دریافت تماس برخوردار است.

شارژ اولیه ساعت هوشمند

ظرفیت باتری ساعت هوشمند چقدراست؟

ابتدا باید این نکته را بیان کنیم که ساعت های هوشمند به دو روش شارژ می شوند یا از طریق شارژر بی سیم و یا از طریق کابل USB که درون جعبه اصلی ساعت هوشمند قرار گرفته است.

آداپتورهای مورد استفاده ساعت های هوشمند باید از نوع غیر فست شارژ با حداکثر 2 آمپر و 5 ولت باشد تا به باتری ساعت شما آسیب وارد نشود.

ساعت های هوشمند از باتری‌های لیتیوم یونی برخوردار هستند و از اندازه بسیار کوچکی تشکیل شده اند که به دلیل مصرف پایین سخت افزاری از دوام بسیار بالایی برخوردار می باشند. این نوع باتری‌ها از طریق یون های موجود ولتاژ مناسب را تولید می کنند و همچنین دارای مدار محافظ داخلی هستند که از شارژ بیش از حد باتری نیز جلوگیری می کنند.

به دلیل وجود سیستم مدیریت یکپارچه در باتری ها از شارژ بیش از حد نیز جلوگیری می کند و قادر است جریان برق را پس از رسیدن باتری به حداکثر میزان ظرفیتش قطع کند.

ظرفیت باتری ساعت های هوشمند بین 240 الی 450 میلی آمپر ساعت است و با توجه به نوع ساعت قادر هستند تا 30 روز شارژ آن‌ها دوام داشته باشد.

شارژ اولیه ساعت هوشمند چقدر است؟

باتری‌های مورد استفاده در ساعت های هوشمند از نوع باتری های یونی و یا پلیمری می باشند و نیازی به شارژ اولیه ندارد. در گذشته به دلیل استفاده از باتری های نیکل کدمیومی و برای آنکه بتوانید از ظرفیت کامل باتری استفاده کنید ابتدا می بایست شارژ باتری را تخلیه کنید و پس از آن ساعت را به مدت 8 ساعت به برق متصل کرد تا به طور کامل شارژ شود و کل ظرفیت باتری در اختیار شما قرار بگیرد؛ اما امروزه با وجود این دو نوع باتری نیازی به شارژ اولیه ساعت هوشمند نمی باشد و می توانید بلافاصله پس از خرید ساعت هوشمند شیائومی از آن استفاده کنید.

مدت زمان شارژ ساعت هوشمند چند ساعت است؟

به طور کلی همان‌طور که بیان کردیم میانگین ظرفیت باتری ساعت هوشمند بین 240 الی 450 میلی آمپر ساعت است بنابراین حدود 2 ساعت زمان نیاز است که باتری ساعت از صفر درصد به صد درصد فول شارژ شود.

ساعت های هوشمند چقدر شارژ نگه می دارند

ساعت های هوشمند چقدر شارژ نگه می دارند؟

عمر باتری ساعت های هوشمند به نحوه‌ی عملکرد دستگاه شما بستگی دارد. برخی مچ بندهای تناسب اندام حدود 2 هفته شارژ نگه می دارند و برخی ساعت های هوشمند نیاز است که روزانه شارژ شوند.

البته روشن بدون همیشگی برخی حسگرها و فعالیت های فیزیکی روی عمر باتری تأثیر می گذارد و باعث می شوند کاربر زود به زود ساعت خود را شارژ کند.

برای آشنایی بیشتر با ساعت های هوشمند به شما پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید ساعت هوشمند را مطالعه کنید.

نحوه ی صحیح شارژ کردن ساعت های هوشمند:

همه ی باتری ها دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از استفاده طولانی مدت، عمر آن ها کاهش می‌یابد اما با رعایت کردن برخی نکات می توانید طول عمر ساعت هوشمند را چندین برابر کنید. نکاتی همانند:

- اجازه ندهید شارژ باتری ساعت شما کامل تخلیه شود و هنگامی که به 20 درصد رسید آن را شارژ کنید.

- اجازه ندهید ساعت شما به طور کامل فول شارژ شود و هنگامی که 80 الی 85 رصد شارژ رسید آن را از برق بیرون بکشید.

- هنگام شارژ شدن ساعت، اتصال آن را به گوشی قطع کنید.

- هنگام شارژ شدن ساعت را در جای خنک قرار دهید و از گرمای بیش از حد خودداری کنید.

خرید ساعت هوشمند amazfit bip 5

خرید ساعت هوشمند شیائومی Amazfit Bip 5

سؤالات متداول:

از کجا بفهمیم ساعت هوشمند چقدر شارژ دارد؟

ساعت های هوشمند پس از فول شارژ شدن اعلانی را روی صفحه نمایش خود نشان می دهند و یا یک صدای کوتاه و یا ویبره تولید می کنند؛ اما اگر ساعت شما از ویژگی ها برخوردار نبود می توانید به صورت دستی درصد باتری را چک کنید.

هر چند مدت یکبار باید ساعت هوشمند را شارژ کرد؟

در واقع باید بگوییم به طور منظم باید ساعت های هوشمند خود را شارژ کنید حتی اگر از آن استفاده نمی‌کنید؛ زیرا با فول شارژ کردن ساعت طول عمر باتری کاهش نمی یابد و باتری خراب نمی شود.

ساعت هوشمند چند ساعت باید شارژ شود؟

 باید گوییم به نوع باتری ساعت شما بستگی دارد. به عنوان  مثال اگر ظرفیت باتری ساعت هوشمند بین 300 الی 400 میلی‌آمپر ساعت باشد، معمولاً حدود 2 ساعت زمان نیاز است تا باتری ساعت هوشمند شما از 0 تا 100 درصد شارژ شود.

آیا باید ساعت هوشمند جدیدی را که خریداری کرده ایم به طور کامل تخلیه کنیم؟ 

باید بگوییم خیر، همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم با وجود باتری های یونی و پلیمری دیگر نیاز به تخلیه ی شارژ اولیه ساعت نمی باشد و می توانید بلافاصله پس از خرید از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/12/16
    سلام روز خوش، می خواستم بپرسم از چه شارژرهایی باید برای شارژ ساعت های هوشمند استفاده کنیم؟
    • کاربر میهمان 1402/12/16
      سلام دوست عزیز، اکثر ساعت های هوشمند به همراه کابل شارژهای مخصوص درون جعبه به فروش می رسند اما به طور کلی با توجه به باتری ساعت هوشمندتون از آداپتورهای 10 وات که توان خروجی کمی دارند و فست شارژ نیستند، استفاده کنید تا به باتری آسیب وارد نشود.
  • کاربر میهمان 1403/02/09
    سلام وقت بخیر. من یه سوال داشتم. ساعت هوشمندی خریداری کردم ولی نمی دونم چرا شارژرش زود تمام می شه و باید مدام شارژ کنم. ممنون می شم اگر بتونید جواب این سوال را بدید.
    • کاربر میهمان 1403/02/09
      سلام دوست عزیز، دلایل مختلفی وجود داره که باعث خالی شدن زود هنگام ساعت هوشمند شما می شود به عنوان مثال باتری ضعیف شده باشد و یا اگر صفحه نمایش ساعت شما به طور مداوم روشن باشد،  همچنین فعال بودن برخی برنامه های ورزشی در صورت مورد نیاز نبودن و یا GPS فعال نیز می‌تواند شارژ باتری ساعت را در کمترین زمان ممکن خالی کند.