چگونه بدون شارژر گوشی را شارژ کنیم

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که باتری گوشی تان شارژ تمام کند و شارژر به همراه نداشته باشید یا برق قطع شده باشد. راه های مختلفی برای شارژ کردن گوشی در چنین مواقعی وجود دارد که تنها به یک کابل شارژ و در برخی مواقع به باتری معمولی نیاز خواهید داشت. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این روش ها بپردازیم.

چگونه بدون شارژر گوشی را شارژ کنیم

1- استفاده از کابل شارژ برای شارژ کردن گوشی:

یکی از بهترین روش ها برای شارژ گوشی بدون شارژر، به همراه داشتن یک کابل شارژ سازگار با گوشی‌تان است زیرا به کمک آن می توانید گوشی را به لپ تاپ، رایانه و دیگر دستگاه ها متصل کنید و گوشی خود را شارژ کنید. هر چند که شارژ شدن توسط این دستگاه ها بسیار کندتر از شارژ شدن توسط شارژر دیواری است، با این حال در مواقع اضطراری بسیار کمک کننده می باشد.

2- شارژ کردن گوشی درون خودرو:

یکی از کاربردی ترین نوع شارژ کردن گوشی بدون شارژر استفاده از شارژرهای فندکی درون خودرو است مخصوصاً برای افرادی که زمان زیادی را درون خودرو می گذرانند. با خرید شارژر فندکی، سازگار با گوشی خود به راحتی می توانید گوشی را شارژ کنید. البته باید توجه داشته باشید که شارژ کردن گوشی توسط خودرو فقط در مواقع ضروری انجام شد زیرا استفاده طولانی‌مدت و همیشگی از این روش باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی می‌شود.

3- استفاده از پاوربانک یا شارژر همراه:

یکی از راحت ترین روش های شارژ کردن گوشی بدون شارژر استفاده از شارژر همراه است. درواقع پاوربانک ها انرژی مورد نیاز برای شارژ دستگاه را درون خود ذخیره می کنند تا در مواقع ضروری کاربران بتوانند از آن در هر مکانی استفاده کنند. این دستگاه ها معمولاً داری وزن کم و اندازه‌ی کوچکی هستند البته وزن آن ها به ظرفیت و کارایی پاوربانک بستگی دارد. پاوربانک ها را باید با توجه به نوع گوشی و همچنین کارایی خودتان از آن ها انتخاب کنید. اگر گوشی‌تان از قابلیت فست شارژ برخوردار است باید یک شارژر همراه با این قابلیت خریداری کنید و اگر می خواهید از پاوربانک برای شارژ چندین دستگاه استفاده کنید باید شارژر همراهی را خریداری کنید که از پورت های مختلف برخوردار باشد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که باتری گوشی تان پس از استفاده طولانی مدت دچار مشکل شده است و نیاز به باتری جدید دارید به شما پیشنهاد می کنیم صفحه ی خرید باتری اصلی موبایل در فروشگاه اَکسرُن را مشاهده کنید تا بتوانید باتری های اورجینال و دارای گارانتی مورد نیاز گوشی خود را بیابید.

شارژ کردن گوشی بدون شارژر

4- شارژ گوشی به روش باتری به باتری:

یکی دیگر از روش های شارژ کردن باتری موبایل، استفاده از باتری 9 ولتی یا چند  باتری قلمی AA یا نیم قلمی AAA می باشد. قبل از آنکه نحوه استفاده از این روش را بیان کنیم باید توجه داشته باشید تنها در صورت ضروری از این روش استفاده کنید زیرا با کمی بی دقتی و عبور ولتاژ و شدت جریان اشتباه، مدار پیچیده گوشی خراب می شود.

ابتدا قطب های مثبت و منفی 4 باتری قلمی یا نیم قلمی و یا یک باتری 9 ولتی را پیدا کنید. اکثر باتری های خانگی قطب های آن مشخص شده است. قطب مثبت باتری گوشی موبایل، نزدیک به کانکتور و لبه ی باتری است در حالی که قطب منفی آن از لبه ی باتری فاصله ی بیشتری دارد. توجه داشته باشی که باتری قلمی و نم قلم 1.5 ولت را فراهم می کنند و شما برای شارژ باتری موبایل به بیش از 3.7 ولت نیاز دارید. دو تیکه سیم را برداشته و به باتری تامین کننده شارژ و باتری که قرار شارژ شود توسط نوار چسب وصل کنید. البته باید باتری های قلمی و نیم قلمی را توسط نوار چسب به یکدیگر متصل کنید تا بتوانند شارژ مورد نیاز را به باتری موبایل انتقال دهند. پس از اتصال باتری ها و سیم به یکدیگر دو سر سیم را یکی مثبت و دیگری منفی است به باتری متصل کنید و کمی صبر کنید تا گوشی شارژ شود.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی چگونه از باتری موبایل محافظت کنیم را مطالعه کنید زیرا باتری گوشی موبایل قلب یک گوشی به شمار می آید و محافظت از آن باعث افزایش طول عمر آن و عملکرد بهتر گوشی می شود.

نحوه ی شارژ کردن گوشی بدون شارژر

5- استفاده از مالش باتری:

اگر باتری گوشی شما جزو باتری های جداشدنی است می توانید آن ها را بین دو دستان خود قرار دهید و به مدت 30 ثانیه چندین دقیقه آن را مالش دهید. البته باید این موضوع را ذکر کنیم که به وسیله ی این روش شارژ باتری افزایش نمی یابد تنها می توانید کارهای ضروری خود را توسط انرژی ذخیره شده در باتری را انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید اگر باتری گوشی شما کاملا خالی از شارژ باشد این روش کاربرد چندانی ندارد.

6- استفاده از شارژر بی سیم:

اکثر گوشی هایی که امروزه به بازار عرضه شده اند از شارژ بی سیم یا وایرلس برخوردار هستند و می توانید بدون داشتن شارژر دیواری به راحتی گوشی خود را با این شارژرهای بلوتوثی شارژ کنید.

شارژ کردن گوشی با شارژر وایرلس

جمع بندی:

همان‌طور که در مطالب بالا بیان کردیم با استفاده از این 6 روش می توانید به راحتی گوشی خود را در صورت نبود شارژر دیواری شارژ کنید. البته توجه داشته باشید که این روش ها را تنها در صورت ضروری استفاده کنید تا باتری و گوشی شما به مرور زمان آسیب نبیند. اگر شما نیز روش های دیگری برای شارژ کردن باتری گوشی بدون شارژ می دانید با ما به اشتراک بگذارید.

به شما پیشنهاد می دهیم برای خرید انواع شارژر موبایل با گارانتی به صفحه ی خرید شارژر اصلی موبایل مراجعه کنید.

دیدگاه شما چیست؟