راهنمای خرید هندزفری و معرفی بهترین های موجود در بازار

امروزه اکثر افراد به دلیل مشغله های فکری و کاری نیاز به محیطی آرام و البته خصوصی دارند تا بتوانند در آنجا کمی ریلکس و فکر خود را آزاد کنند. بعضی افراد برای ریلکس کردن به فعالیت های ورزشی و برخی دیگر به گوش دادن موزیک و یا دیدن فیلم می پردازند. برای آنکه بتوانید به راحتی موزیک گوش فرا دهید و یا فیلم موردعلاقه خود را ببینید بهترین راه حل استفاده از هندزفری های باسیم و یا بی‌سیم است. استفاده از هندزفری علاوه بر گوش دادن به صورت خصوصی کمک می کند تا بتوانید صداها را به صورت واضح بشنوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تاریخچه هندزفری، راهنمای خرید و همچنین بهترین نوع هندزفری های باسیم و هندزفری های بی سیم آشنا کنیم.

راهنمای خرید هندزفری

تاریخچه تولید هندزفری:

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که هندزفری چه زمانی به بازار عرضه شده است که توانسته به جزء جداناپذیری از لوازم جانبی موبایل و همچنین زندگی افراد تبدیل شود.

برای اولین بار در سال 1910 هندزفری توسط یکی از دانشجویان دانشگاه استنفوردبریج در انگلیس معرفی شد و پس از آن توسط شرکت های تولید کننده لوازم جانبی موبایل مورد دسترس تمامی افراد جهان قرار گرفت.

انواع هندزفری:

هندزفری دارای دو نوع با سیم و بی سیم در بازار عرضه می شود و همان‌طور که از نام آن ها پیداست نوع باسیم دارای سیم و نوع بی سیم توسط بلوتوث مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هندزفری باسیم:

همان‌طور که بیان کردیم هندزفری باسیم دارای سیم می باشد و هر چقدر سیم هندزفری با کیفیت‌تر باشد قادر خواهد بود تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

هندزفری بی سیم: (بلوتوثی)

شرکت های تولید کننده هندزفری های بلوتوثی و یا بی سیم را برای راحتی کاربران به بازار عرضه کرده‌اند زیرا این نوع هندزفری ها بدون سیم و تنها با اتصال به بلوتوث گوشی می‌تواند به گوشی متصل شود.

هندزفری های بی سیم با توجه به نسخه بلوتوث پشتیبانی آن ها به فروش می رسند که در گذشته نسخه 4.2 برای اتصال استفاده می‌شده اما امروزه از نسخه بلوتوث 5.0 استفاده می شود.

نسخه بلوتوث علاوه بر قابلیت اتصال هندزفری به تلفن‌های هوشمند، فاصله اتصال را نیز پوشش می دهد که این امر باعث می شود تا اتصال با کیفیتی را برای کاربران به همراه داشته باشد و همچنین از قطع و وصل شدن مداوم نیز خودداری می کند.

برای آنکه بتوانید از هندزفری های بلوتوثی استفاده کنید باید حداقل آن ها را توسط شارژرهای مخصوص شارژ کنید. البته باید گفت اکثر هندزفری های بی سیم با سیم شارژر مخصوص خود به فروش می رسند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به طور مداوم از هندزفری استفاده می کنید، بهتر است به حجم باتری در هنگام خرید هندزفری بلوتوثی نیز توجه داشته باشید.

راهنمای خرید هندزفری

راهنمای خرید هندزفری و آنچه که باید بدانید:

همان‌طور که مطالب بالا را مطالعه کردید ما توضیح کوتاهی در مورد هندزفری باسیم و هندزفری بی سیم داده ایم اما باید به نکات مهمی هنگام خرید هندزفری توجه داشته باشید که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

هندزفری باسیم و یا بدون سیم:

با توجه به نیازتان باید تصمیم بگیرید که شما کدام یک از این نوع هندزفری ها را می‌خواهید خریداری کنید (باسیم و یا بدون سیم).

هندزفری های باسیم دارای جک 3.5 میلی‌متری، تایپ سی و آیفون هستند و هندزفری های بی سیم تنها به وسیله‌ی بلوتوث و بدون سیم به گوشی متصل می شوند. البته باید گفت هندزفری های با سیم نیز دارای چندین نوع سیم هستند.

آشنایی با نوع سیم هندزفری باسیم:

- هندزفری باسیم مسطح: این نوع هندزفری ها دیرتر از دیگر نوع های خود گره می‌خورند.

- هندزفری باسیم معمولی: این نوع هندزفری ها که دارای سیم های عادی و یا سیم های بافته شده هستند در بازار بسیار موجود است. سیم های عادی در برابر گره خوردن مقاومتی ندارند و اکثر کاربران با  استفاده از آن ها به باز کردن گره سیم ها دست و پنجه نرم می کنند. اما سیم های نوع بافته شده دارای طول عمر بالاتری بوده و می توان گفت گره خوردگی کمتری نسبت به نوع معمولی خود دارد.

طول سیم هندزفری:

از ویژگی های سیم هندزفری که می تواند تأثیری بر روی کیفیت صدا داشته باشد طول آن است، طول سیم هندزفری های موجود در بازار بین نیم الی 1 می باشد. اگر هندزفری که خریداری کرده اید دارای کیفیت نامناسبی باشد وهمچنین از طول سیم بالاتری نیز برخوردار باشد بی شک باعث می شود تا کیفیت صدا کاهش یابد.

نوع پورت سیم هندزفری:

هندزفری های باسیم دارای سه نوع پورت متفاوت مخصوص گوشی‌های موبایل در بازار موجود می باشند که این سه پورت عبارت اند از: جک 3.5 میلی متری، جک تایپ سی (مناسب برای گوشی های دارای پورت تایپ سی ) و جک لایتنیگ (مخصوص گوشی های آیفون).

در گذشته تمامی گوشی ها دارای جک 3.5 میلی متری بوده اند به همین علت اکثر هندزفری ها با این نوع پورت در بازار موجود بوده اند اما امروزه با حذف این جک باعث شده تا شرکت های تولید کننده هندزفری هایی با جک تایپ سی و لایتنینگ تولید و به بازار عرضه کنند.

راهنمای خرید هندزفری

میکروفن‌های موجود در هندزفری ها:

برخی افراد از هندزفری ها تنها برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کنند اما برخی دیگر تمایل دارند علاوه بر گوش دادن به موزیک به مکالمه نیز بپردازند به همین علت بسیار اهمیت دارد که هندزفری هایی را انتخاب کنید که دارای میکروفون بوده و توانایی برقرار کردن ارتباط را دارا باشد.

سری‌های هندزفری و تعویض آن ها:

در اکثر مواقع تولید کنندگان، درون جعبه هندزفری سری‌های متفاوتی قرار می دهند زیرا قرار گرفتن صحیح هندزفری درون گوش برای گوش دادن به موسیقی و یا ارتباط مکالمه بسیار اهمیت دارد.

فناوری حذف نویز:

از چندین سال گذشته تا به امروز حذف نویز یکی از مهم‌ترین فناوری‌های موجود در هدفون‌ها به شمار می آید. با وجود این فناوری گوش دادن به موزیک و همچنین برقرار کردن مکالمه بسیار مفیدتر خواهد بود و یک تجربه‌ی بسیار لذت بخشی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ضد آب بودن:

خاصیت ضد آب بودن برخی از هندزفری ها برای افراد ورزشکار بسیار مناسب است و با توجه به مشخصات سازنده می توان از آن ها در آب نیز استفاده کرد.

معرفی برخی از هندزفری های باسیم سامسونگ:

هندزفری باسیم AKG تایپ سی

مشخصات فنی:

مناسب برای:مکالمه , کاربری عمومی

نوع اتصال: با سیم

نوع گوشی:  دو گوشی

نوع رابط: USB-C

هندزفری باسیم AKG تایپ سی

برای خرید این محصول اینجا را کلیک کنید.

هندزفری سامسونگ مدل EO-EG920BW

:مشخصات فنی

مناسب برای: مکالمه , کاربری عمومی

نوع اتصال: با سیم

نوع گوشی:  دو گوشی

نوع رابط: جک 3.5 میلی متری

هندزفری سامسونگ مدل EO-EG920BW

جهت خرید هندزفری مدل EO-EG920BW کلیک کنید.

معرفی برخی از هندزفری های باسیم آیفون:

هندزفری با سیم لایتنینگ بلبری مدل 328

مشخصات فنی:

مناسب برای: مکالمه , کاربری عمومی

نوع اتصال: با سیم

نوع گوشی:  دو گوشی

نوع رابط: لایتنینگ

هندزفری باسیم آیفون

این هندزفری داری گوشی های طرح ایرپاد است که برای خرید آن می توانید روی این لینک کنید.

هندزفری باسیم اصلی آیفون 11

مشخصات فنی:

مناسب برای: مکالمه , کاربری عمومی

نوع اتصال: با سیم

نوع گوشی:  دو گوشی

نوع رابط: لایتنینگ

هندزفری آیفون 11

هندزفری با سیم آیفون 11 برای افرادی که به هندزفری های باسیم بیشتر از ایرپادها علاقه دارند مناسب است.

معرفی هندزفری بی سیم: (ایرپاد)

ایرپاد بلوتوثی بلبری مدل 490

مشخصات فنی:

  • نوع اتصال: بی‌سیم
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • مناسب برای: مکالمه , گیمینگ , کاربری عمومی
  • رابط: بلوتوث
  • نسخه‌ی بلوتوث:5.0

خرید ایرپاد

جهت خریداری این محصول روی این لینک کلیک کنید.

هندزفری بلوتوث شیائومی مدل Haylou T15

مشخصات فنی:

  • نوع اتصال: بی‌سیم
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • مناسب برای: مکالمه , گیمینگ , کاربری عمومی
  • رابط: بلوتوث
  • نسخه‌ی بلوتوث:5.0

هندزفری بلوتوث شیائومی  Haylou T15

جهت خرید این محصول شیائومی اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه شما چیست؟