ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی مخصوصاً در حوزه موبایل، شرکت های تولید کننده نیز تصمیم گرفتند که انواع مختلف لوازم جانبی موبایل را به بازار عرضه کنند. یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی موبایل هندزفری ها هستند، اما کم کم دوره‌ی هندزفری باسیم به دلیل حذف جک 3.5 میلی متری در گوشی‌های موبایل به سر آمده و هندزفری های بی سیم و بلوتوثی توانسته‌اند نظر کاربران را به خود جلب کنند؛ اما ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد و انواع مختلف آن کدم‌اند را در این مطلب بیان کرده ایم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ایرپاد چیست

فهرست:

- ایرپاد چیست؟

- ایرپادها چگونه کار می کنند؟

- معرفی انواع مختلف ایرپاد شرکت اپل:

- نحوه ی شارژ شدن ایرپاد:

- ایرپادها چند ساعت نیاز به شارژ دارند؟

- دکمه ی پشت کیس شارژ چیست؟

- آیا می توان از ایرپادها برای دیگر گوشی ها استفاده کرد؟

ایرپاد چیست؟

ایرپادها در واقع هدفون های بی سیمی هستند که توسط بلوتوث به دستگاه‌ها متصل می‌شوند. این محصولات برای اولین بار در سال 2016 توسط شرکت اپل همراه با گوشی آیفون 7 به بازار معرفی شد و تنها پس از گذشت 2 سال یکی از محبوب ترین ها و پرفروش ترین های بازار به شمار آمد. البته ناگفته نماند با پیشرفت تکنولوژی، مدل های مختلف ایرپاد با قابلیت ها و ویژگی های بی شماری به بازار عرضه شد که در ادامه آن‌ها را بیان می کنیم.

ایرپادها چگونه کار می کنند؟

ایرپادها توسط بلوتوث به گوشی های هوشمند و یا آیفون متصل می شوند. هنگامی که بلوتوث گوشی خود را فعال کنید و درب کیس ایرپاد را باز کنید، گزینه ای روی گوشی ظاهر می شود با کلیک بر روی Connect باعث می شود گوشی و ایرپاد با یکدیگر جفت شوند.

با اتصال ایرپاد به گوشی های هوشمند و قرار دادن آن‌ها درون گوش می توانید به مکالمه بپردازید و یا موسیقی گوشی فرا دهید. ایرپادها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی درون گوش قرار بگیرند اما برای راحتی کاربران، شرکت های تولید کننده برای هر گوش ایرپاد حروف  «L» و «R» چاپ شده است که نشان دهنده این است که هر کدام از ساقه‌ها متعلق به گوش سمت راست Right یا چپ Left می باشند.

- با دو بار ضربه بر روی هدفون های اکثر ایرپادها، تماس ورودی پاسخ یا پایان داده می شود.

- برای قطع موقت موسیقی کافی است ایرپاد را از گوش خارج کنید و پس از قرار دادن مجدد آن درون گوش، موسیقی شروع به پخش می شود.

معرفی انواع مختلف ایرپاد شرکت اپل:

شرکت اپل ایرپادهای خود را در مدل های مختلف ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس و سه نسل به بازار عرضه کرده است که هر کدام از آن‌ها نسل های مختلفی هستند ویژگی های منحصر به خود را دارند.

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد

ایرپاد نسل اول:

نسل اول ایرپادها همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم در سال 2016 به همراه گوشی آیفون 7 به بازار معرفی و سپس عرضه شد. این ایرپاد دارای یک پردازنده اختصاصی با نام Apple W1 SoC است که مصرف باتری را بهینه می کنند و همچنین از نسخه ی بلوتوث 4.2 پشتیبانی می کند.

ایرپادهای نسل 1 برای اتصال پیشرفته خود به سیستم عامل های IOS 10، macOS Sierra و watchOS 3 و یا نسخه های جدید نیازمند است. همچنین می توانند به دستگاه‌هایی که دارای نسخه بلوتوثی 4.0 به بالا هستند متصل می شوند. البته باید این نکته را ذکر کنیم که دیگر ایرپادهای نسل اول در بازار به فروش نمی رسند.

ایرپادهای نسل دوم:

ایرپادهای نسل دوم در سال 2019 به بازار معرفی شد و از کیفیت صدای بسیار عالی برخوردار هستند. قابلیتی که نسل دوم ایرپادها دارند این است که توانایی تشخیص بالایی دارند و می توانند خارج شدن هدفون‌ها از گوش را تشخیص دهند و موسیقی در حال پخش را قطع کنند.

این ایرپادها از پردازنده H1 برخوردارند که باعث اتصالی قوی بین گوشی آیفون شما و هدفون ها برقرار کنند. از نسخه ی بلوتوث 5.0 پشتیبانی می کنند و همچنین قادر هستند با گفتن عبارت “Hey Siri” دستیار صوتی را فراخوانی کنند.

ایرپادهای نسل 3:

جدیدترین ایرپادها، ایرپادهای نسل 3 هستند که در اکتبر 2021 معرفی شده اند. از نظر ظاهری این نوع ایرپادها دارای ساقه های کوتاه تر همانند ایرپاد پرو هستند. ایرپادهای نسل 3 در برابر آب مقاوم بوده و از استاندارد IPX4 پشتیبانی می کنند. برای شارژ این مدل ایرپادها می‌توان محفظه شارژ را روی MagSafe قرار داد تا به راحتی شارژ شوند.

ایرپادهای نسل 3 از قابلیت ANC برخوردار نیستند اما دارای قابلیت Spatial audio هستند که باعث می شود صدایی فراگیر به گوش کاربر برسد، بدین معنا که صدا از حالت تک بعدی خارج می شود.

باتری این محصول برای کاربران بسیار رضایت بخش بوده زیرا به کمک محفظه ی شارژ قادر خواهد بود بی وقفه به مدت 30 ساعت به موسیقی گوش فرا داد.

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد

ایرپاد پرو:

ایرپادهای پرو در سال 2019 به عنوان یک هدفون حرفه ای به بازار معرفی شدند و از نظر ظاهری با ایرپادهای نسل دوم تفاوت بسیاری دارند. سری ایرپادهای پرو، سیلیکونی بوده و به راحتی درون گوش قرار می گیرند. همچنین این ایرپادها از قابلیت ANC برخوردار هستند که کاربران می توانند در مکان های شلوغ به موسیقی مورد علاقه خود گوش فرا دهند و یا به کالمه بپردازند بدون آن که صدای محیط روی کیفیت صدای ایرپاد تاثیر بگذارد، درواقع این قابلیت باعث می شود نویز کمتری به هدفون های ایرپاد وارد شود.

این ایرپادها همچنین دارای قابلیت Transparency هستند که کاربران بتوانند در موقع نیاز صدای محیط را به خوبی بشنوند. در تنظیمات صدای ایرپاد می توان نت های موسیقی در حال پخش را به بهترین حالت ممکن تنظیم کرد.

ایرپاد مکس:

ایرپاد مکس در سال 2020 به بازار عرضه شد و شباهتی به ایرپاد پرو و ایرپاد نسل دوم ندارد زیرا از نظر ظاهری بزرگ تر می باشد و بیشتر از آن در محیط کار و یا منزل استفاده می شود؛ اما به گفته‌ی شرکت اپل، ارگونومی این محصول بسیار عالی است و به گونه ای طراحی شده است که تمام صداهای محیط اطراف را مسدود می کند و خستگی به گوش وارد نمی کند.

گیره ی ایرپاد مکس به گونه ای طراحی شده است که کمترین فشار را بر روی سر وارد می کند و همین امر باعث شده تا کاربران بتوانند طولانی مدت از این محصول استفاده کنند.

ایرپاد مکس

نحوه ی شارژ شدن ایرپاد:

در انتهای باکس ایرپادها یک پورت لایتنینگ قرار دارد که توسط کابل شارژ لایتنینگ قابل شارژ هستند و ایرپادها درون این باکس قرار می کنند و به وسیله ی این محفظه شارژ می شوند.

ایرپادها جمعا حدود 5 ساعت شارژ دهی دارند، البته باید گفت به لطف محفظه ی باکس ساعت شارژ دهی قابل افزایش است.

ایرپادها چند ساعت نیاز به شارژ دارند؟

به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در باتری ایرپادها، این محصولات نیاز به شارژ اولیه ندارند و تنها نیاز است آن ها را فول شارژ کرد. زمان شارژ شدن ایرپادها با توجه به نوع ایرپاد متفاوت است. روی کیس شارژ ایرپادها چراغی قرار دارد که سبز شدن آن نشان دهنده فول شارژ شدن کیس است.

دکمه ی پشت کیس شارژ برای چیست؟

بیشترین کاربردی که دکمه های پشت کیس شارژ دارند برای متصل کردن ایرپاد به گوشی های غیر از آیفون است. برای انجام این کار باید به مدت چند ثانیه دکمه را نگه داشت تا به حالت چشمک‌زن درآید.

آیا می توان از ایرپادها برای دیگر گوشی ها استفاده کرد؟

در جواب باید گفت بله اما قابلیتی که ایرپادها در گوشی ها و یا محصولات شرکت اپل دارند در دیگر گوشی ها ندارند.

معرفی ایرپاد اپل طرح اصلی (های کپی درجه یک):

ایرپاد اصلی اپل پرو از نظر قیمت بسیار گران قیمت است و برخی افراد قادر به خرید آن نمی باشند، به همین علت برخی شرکت ها ایرپادهای اپل را مشابه به طرح اصلی تولید کرده اند که کیفیت بسیار عالی دارند و تمام ویژگی های ایرپاد اصلی را در آن ها استفاده کرده اند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

ایرپاد پرو بلوتوثی طرح اصلی AirPods Pro ANC:

این ایرپاد از نظر ظاهری کاملاً به ایرپاد پرو اصلی اپل شباهت دارد. طراحی جعبه آن مشابه نسخه‌ی اصلی بوده و دارای بارکد و لوگو اپل نیز می باشد.

ویژگی Adaptive EQ در این محصول، با توجه به محیط و موزیک مورد نظر خود قادر خواهید بود بیس را به صورت خودکار تنظیم کنید.

کیفیت صدای این ایرپاد را به جرئت می توان گفت همانند نسخه اصلی ایرپاد پرو است. سری های ژله‌ای که به همراه این محصول عرضه شده اند قابل تعویض می باشد ایرپاد پرو طرح اصلی از قابلیت نویزگیر نیز برخوردار است، به همین علت هنگام مکالمه صدای عالی را تجربه خواهید کرد.

ظرفیت باتری ایرپاد پرو طرح اصلی هنگام مکالمه و موزیک 4 ساعت است. جعبه کیس این محصول در عرض 2 ساعت فول شارژ می شود و قادر است تا 4 بار هدفون ها را در طول روز شارژ کند.

خرید ایرپاد پرو طرح اصلی در فروشگاه اَکسرُن با گارانتی 18 ماهه که شامل ضعیف شدن باتری است در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است.

ایرپاد پرو طرح اصلی

ایرپاد پرو 2 طرح اصلی AirPods Pro 2 ANC:

هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2 ANC فول کپی دارای طراحی ظاهری مشابه با نمونه اصلی اپل می باشد. جعبه کیس این محصول همانند نسخه اصلی آن دارای جای بند و میکروفن است. کیفیت صدای ایرپاد پرو 2 طرح اصلی دارای صدایی بسیار با کیفیت و شفافی می باشد و به دلیل وجود تراشه‌ی H2 صدا بدون نویز به گوش کاربر می‌رسد. باتری این محصول با یک بار شارژ توسط کیس قادر خواهید بود مکالمه و موزیک را به مدت 6 ساعت داشته باشید.

به دلیل طراحی ارگونومیکی که دارد کاملاً با شکل گوش سازگاری دارد و با وجود سیلیکونی نرم در ایربادزها، استفاده طولانی‌مدت آن گوشی را اذیت نمی کند.

خرید ایرپاد پرو2 طرح اصلی در فروشگاه اَکسرُن با گارانتی 18 ماهه  که شامل ضعیف شدن باتری است در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است.

ایرپاد پرو 2 طرح اصلی

دیدگاه شما چیست؟